Cidlo deste a osvetleni

Martin Malý martin.maly@gmail.com
Pátek Leden 14 07:37:44 CET 2005

Zdravim

sleduji tuhle diskusi a vrta mi hlavou jedna vec: Jaky parametr chcete
na desti merit?
Vzpominam si, ze muj deda, coby slechtitel, mel malou meteostanici
(Slunce, vitr, dest) a z deste zaznamenaval jen mnozstvi srazek. To by
bylo snad elektronicky pomerne snadno resitelne.

Chcete-li ovsem merit dobu, od kdy do kdy prselo, tak se obavam, ze
pohled na oblohu, na hladinu vody v bazenku a vystrcena ruka z okna
bude nejjistejsi... Kazdy dest preci zacina jinak a ma jine kapky -
takove mrholeni, ktere je vlastne "nic moc dest", vam na cidle vody
udela zmenu hned, naproti tomu rychla letni prehanka s velkymi ridce
padajicimi kapkami muze cela probehnout aniz by se jedina kapka
"trefila". Na zachyceni "kazdeho" deste je treba velke plochy
snimace...

Ale ted jak o tom pisu - co takhle sledovat vlnky, ktere vyvolaji
dopadajici kapky na vodni hladine? Treba by to slo, treba to je
pitomost...