menic pro beehove cerpadlo

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Únor 20 12:26:44 CET 2005

Vsak ja neresim cast topeni, ale cast ohrevu te nadrze. Podlahove topeni
bude mit smesovaci ventily a i to cerpadlo tam muze bezet s konstantnim
vykonem a bez zalohovani. Pokud pri vypadku elektriky nebudu topit, zatopim
si v krbu :-) Pri ohrevu nadrze si smesovani nedovedu dost dobre predstavit.
Kdyz chci vodu ohrat na teplotu, kterou mi urci ekvitermni regulator, prijde
mi nejjednodussi ridit rychlost vody, ktera tece pres prislusne ohrivadlo
(vymenik v krbu, slunecni kolektory, elektro ohrev). Navic to mnozstvi vody
bude napr. u slunecnich kolektotu male a tohle cerpadlo musi byt zalohovane.
To si primo o tu regulaci rika :-))
----- Original Message -----
From: <turby@chips.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, February 20, 2005 11:19 AM
Subject: Re: menic pro beehove cerpadlo

Zdravim,

  byt Vami tak se poradim nejdrive se zkusenym topenarem, jelikoz
  regulace cerpadel v hydraulickem okruhu bude zpusobovat ruzne
  hydraulicke tlaky a pravdepodobne i hluk. O jinych problemech ani
  nemluvim.

  Casteji se uziva cerpadlo s pevne nastaveou rychlosti odpovidajici
  potrebnemu hydraulickemu tlaku v danem okruhu ktery je hydraulicky
  odladen a teplota vody se ridi smesovacim nebo rozdelovacim
  ventilem.

  Navic ve Vasem navrhu mate par dalsich chyb. A uvazovat o tom, ze
  regulace bude rychlejsi nez elektricky rizeny smesovaci ventil je
  naprosto zcestna, ty ventily jednak maji fixni zpozdeni nastavene
  umyslne kvuli kompatibilite s ruznymi systemy rizeni a druhak reakce
  hydraulicke soustavy je pomerne casove narocna zalezitost a ve
  vterinach nema cenu vubec uvazovat.

--
 turby@chips.cz