Platové ohodnocení v oboru

Milan MCM magixe@volny.cz
Pátek Srpen 5 00:42:08 CEST 2005

Co jsem potřeboval to jsem zjistil , dále bych to neřešil  - děkuji všem
za příspěvky.
Na elektroniku nezanevřu ale zdroj oživy bude prozatím být asi jiný.

Co se týče C , povšiml jsem si že tento pro mne "podivný" jazyk  se
prosadil ve všech možných odvětvých.
Trošku jsem k němu čuchnul a nic mě to neřeklo , zakoupil jsem si tedy
knihu od Bena C pro mikrokonrolery
myslím že je docela hezky zpracovaná .
Mě osobně bylo C odporné už od začátku a co se mě nelíbí je zpusob
zápisu a syntaxe tohoto jazyka.
Jinak proti gustu žádný dišputát.

Puvodně jsem se učil v ASM  , ale tam jsem též nedával na nepřehlednost
a nejasnost syntaxe
při delším programu který má třeba 18 000 řádku a je v ASM se já osobně
dost strácím.
Ono se to težko vysvětluje ale každý máme jiný postoj jiné myšlení , já
jsem se chtěl soustředit
na konstrukci programu a ne na to abych musel luštit ještě daný kod jazyka.
Kolegové co v něm běžně říkají mě řekli že jde pouze o zvyk - oni si
zase neumí představit
že by použili něco jiného než C . Každý se mele tu svou. Více méně je
jedno v čem to napíšete
neboť výsledkem je stejně jen ten HEX soubor.

Pro mne byla tedy jediná možnost udělat si vlastní vývojové prostředí na
procesory X51
protože nebyli peníze na profi SW , a to jak pro C tak pro Pas .
Vzhledem k tomu že Eagle a Delphi jsem si koupil použil jsem deplhi a syntax
jsem okoukal z jednoho německého produktu kde mě pomohl sám autor
jeho puvodní dos verze programu. Trvalo to cca 3 roky než se to trošku
uskupilo ale bylo v tom zároveň hodně učení , v postatě je to
překabátěný ASM do PAS
nebo´t Sw prostě překládá syntaxe jednoho jazyka do zdrojového kodu.
Stejně tak se děje v C

Já jsem tedy zvolil jasný a velice přehledný PAS kompiler kde je pro mě kod
jasný přehledný a velice dobře čitelný . Vše je prakticky na urovni ASM
tedy té nejnižší . Pro většinu je to směšné , pro mne je to řekl bych
vyhovující
je pravda že jsem s C nekompaktibilní - pouze s ASM protože SW krom jiného
vyplyvne i ASM překlad pro podrobnější pitvání kodu v případě problému .
Druhá spojistost je právě volba Delphi , a to co vy píšete v C já prakticky
napíšu v Pas ale jinak v tom rozdíl není  žádný .

Je to asi dáno tím že zvyk je železná košile a pokud má člověk zažitý
Pas pro Win32
pak obdobným zpusobem spíše sroste s Pas pro mikrokontroléry.

Tím rozhodně nechci hanit C , pouze říkám že C mě k srdci moc nepřirostlo.