Re: Platové ohodnocení v oboru

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Srpen 5 01:34:20 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 4.8.2005:

> Cesky pristup, ze vsechno si musim udelat sam, jen nedat vydelat
> korunu cizimu? Z toho vetsina casem vyroste.

No tohle je to otazka do pranice. Rozhodne to neni tak jednoduche, jak
pises. Typicky cesky pristup totiz je spis ten, ze tady kdekdo dela
vsechno, cemu nerozumi. A hlavne kazdy chce kazdeho (slusne receno)
ocurat a vydelat okamzite velke penize. Ja nemam nic proti vydelavani
penez, ale nelibi se mi prave to ceske vycurankovstvi...

Jinak pro par prikladu (nikoliv konkretne k bodum, ktere jsem uvedl
nahore), kdy ja konkretne jsem se rozhodl nepredat nekomu cizimu, ale
udelat to sam, nemusim chodit daleko. Nedavno se tu probirala treba
hybridni posta Ceske posty. Delam direct marketing a direct mailing,
rozesilam kdeco svym zakaznikum (a nejen svym). Kdyz tu vznikla ona
hybridni posta, zacal jsem se o ni zajimat a kontaktoval jsem
prislusne pracovniky a velmi rychle jsem dostal cenovou nabidku. To
jo, to umeli. Kdyz ale prislo na tu praktickou cast, tedy realizaci
nejake zakazky, zacaly najednou problemy s tim, ze to vsechno nebylo
tak jednoduche, jak se zdalo, byly tam urcite mnozstevni limity,
spousta dalsich bejkaren (ted uz po tolika letech si presne
nepamatuji). Treba misto abych dostal konkretni otazky na sve
odpovedi, byl jsem zvan na ukazku toho super zarizeni do Ceskych
Budejovic, a nedokazal jsem slecne vysvetlit, ze se nemusim z Usti nad
Labem jezdit koukat, jak to pracuje, ze mi bude stacit zodpovedet ty
otazky :-) No skoncilo to tak, ze jsem si nakonec za nemale penize
takove mensi zarizeni poridil a kdykoliv tam dam balik papiru a
obalky, vyplivne mi je to zabalene a zalepene, nemusim se s nikym
dohadovat a muzu si udelat rozesilku treba v noci z nedele na pondeli
a jen to pak odvezu na postu...

Pokud by byl zajem o dalsi priklady, treba co se tyka nejake
kovovyroby, tak mohu pokracovat...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem