OT: Ptakopysk (Re: Disk pro notebook)

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Sobota Duben 30 09:05:19 CEST 2005

> Hmm.. muzete mi rict, o jakou "tradicni" hodnotu se tady jedna?

> Jeste v takovem 16. stoleti bylo naprosto bezne, ze vedle sebe
> existovalo mnoho ruznych zpusobu zapisu jazyka ("pravopisu"),
> dnes je to vsechno "kontrolovano" jakymsi Ustavem....

> Takze... aha... uz to chapu... to tradicni hodnotou bude asi byrokratismus...
> no potes :(((

> P.T.

> P.S. K cemu je dnes (mimo nekolik malo pripadu) rozlisovani i/y?

To je prece jednoduche. Slozity pravopis --> tezsi se naucit --> kdo
ho umi, dlouho studoval --> kdo dlouho studoval, je lepsi clovek
--> kdo neumi pravopis, tim muzeme pohrdat.

Spolecnost takovehle pomucky vyzaduje a proto nikdy nebude tlak na
zjednoduseni pravopisu dostatecne silny.

Paralely se daji najit leckde. I treba v hardwaru a softwaru. Zkuste
ceckarum zjednodusit cecko a umlati vas srolovanymi protokoly o
chybach pri linkovani :-)

Ales Prochaska