OT: Ptakopysk (Re: Disk pro notebook)

Honza jan.kuba@seznam.cz
Sobota Duben 30 09:42:04 CEST 2005

Cetl jsem nedavno nejakou studii o mozne "rekonstrukci" ceskeho jazika
ve smislu sjednoceni I a Y. Autor tam pise, ze krom toho, ze vse je dale
naprosto citelne a citatelne bi se ve skolach usetril minimalne rok
viuki. Takovou dobu pri zabere viuka vijmenovanich slov , shoda podmetu
s prisudkem atd....
Problem je, ze lide, kteri maj Y a I zazite je bohuzel ve slove vnimaji
jako celek a ne jako jednotlive pismeno, takze takovou rekonstrukci by
znacne utrpela starsi generace ve smislu citelnosti jednotlivich slov.
Nicmene zaci zakladnich skol bi se pri richle  prispusobili.

Z meho pohledu je tez Y a I nesmisl, ale treba slovo nesmisl bi me v
textu opravdu "zabrzdilo" :-)

priklad : slovo smyslu  a smsylu   totiz vnimame naprosto shodne a
vetsina si ani nevsimne zameny bukvic ale pokud napisu " smislu" je to
necitelne ...

Ovsem pokud date preslabikovat slovo "smislu" treba prvnackovi, je mu
suma fuk, jestli je tam i mekke nebo to druhe natvrdle.
A tady podle me i zacina a konci smysl I a Y v ceskem jazyce, tim ale
nechci omlouvat hrubky v prispevcich.