Zkritizujte mi napad na kratkovlnny prijimac

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Duben 7 14:03:23 CEST 2005

Tomáš Hamouz napsal(a):

> Prvni problem je v prilis velke sirce vstupniho pasma. Stupne pred
> prvni selektivitou (keramicky filtr) budou vzdy prehlcene, takze se
> budou prijimat prevazne intermodulacni produkty a jen zanedbatelne
> mnozstvi uzitecneho signalu.

Presne neco takoveho jsem chtel napsat. Civky jsou holt civky (stejne
jako treba drevo, kamen a janevimcojeste v jinych oblastech) a pokud
filtru s nimi nepredradite dostatecne mnozstvi pred jakykoliv aktivni
(lepe receno nelinearni) prvek, pak nemuzete uspet. Uvazoval jste o
situaci, kdy treba CB ignorant s PA =>100W na 27MHz nedaleko Vas
"zaklicuje"? Nakonec na 1,6 - 3,5 - 7 - 14 - 21 - 28 MHz je legalni
radioamatersky provoz s relativne velkymi vykony, a to nehovorim o
civilnich a vojenskych vysilacich na KV a jinde...

--
Jirka