Re: Zkritizujte mi napad na kratkovlnny prijimac

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Čtvrtek Duben 7 14:01:45 CEST 2005

Dobrý den,

existuje krásné řešení přímosměšujícího přijímače s kvadraturním demodulátorem.
PLL se nechá běžet na 4x přijímacím kmitočtu. Dělením 4x se získá kvadraturní signál, kterým se spínají rychlé CMOS spínače zapojené jako vyvážený směšovač, zvlášť pro I a Q kanál. Výstupy I a Q se proženou dolní propustí a samplují, opět zvlášť pro I a Q kanál. Zbytek řeší DSP procesor (filtrování a demodulaci).

Výhody: Žádné složité filtry, jednoduchost, snadno lze dosáhnout velkého dynamického rozsahu a linearity celého řetězce.

Nevýhody: Vyzařování směšovacího oscilátoru do okolí, namodulování třeba na diodách v síťovém zdroji a zpětném příjmu, menší stopband než klasický superhet s více krystalovými filtry na různých frekvencích, obrovské zesílení na NF - problém se zeměmi, brumy atd.

Pokud má být přijímač odolný, tak se ale nakonec stejně laděným vstupním filtrům nevyhnete.

Pokud ještě na Internetu najdete prezentaci transceiveru Norcal-30 od Dana Tayloe, tam můžete načerpat inspiraci pro analogovou část.

73, Vojta OK1IAK