OT: Svicky na Feldu - zkusenosti

Pavel pavel_t@centrum.cz
Neděle Říjen 3 19:56:14 CEST 2004

> Tak jsem jen namatkou se podival do knihy Jak na to - Skoda Felicie a zde
> pisou:

Hm tak jste me predbehl, ted jsem to tam tez nasel, holt jsem si docetl
thread do konce az potom :-)

> Baterie montaz demontaz - U zazehovych motoru dojde po odpojeni baterie k
> vymazani provoznich dat z ridiciho systemu motoru. Tyto hodnoty se
> automaticky znovu ulozi do pameti behem nasledujiciho provozu vozidla,
avsak
> muze se stat, ze nejakou dobu budou kolisat volnobezne otacky.

Jo jenze tam uz nenapsali a nepise to ani M.R. Cedrych, ze pokud zapnete
zapalovani na cca 10 - 15sec, pote jej vypnete a teprve pote provedete
spusteni motoru, tim dojde k prizpusobeni RJ motoru a RJ skrtici klapky
(alespon tak je to napsano v servisni dokumentaci) a vyhnete se kolisani
vonobehu (totez lze provest pres diagnostiku).

> Takze to dela nejen Bosch ale i Siemens. Tak staci nebo mam hledat jeste
> dal. :-)

Dela to kazdy vyrobce a to z duvodu, ze k odpojeni baterie s urcitou
pravdepodobnosti z duvodu opravy nebo vymeny nejakeho dilu a po vynulovani
(dochazi i k docasnemu ignorovani pameti zavad - nektere RJ testuji vse
znova pri kazdem zapnuti zapalovani nektere k cidlum pristupuji tak ze jsou
pravdepodobne stale vadne, nevim ovse co z toho dela Simos) se RJ ke vsemu
chova jako k novemu.

Hledal jsem i jak je to s prepnutim zabeh/normalni chod u Simose ve Felde
ale nenasel jsem nic. Zde RJ nic nevi o poctu ujetych km takze bych tipoval
ze se nejedna o prepnuti ale o postupne prizspusobeni provozu motoru
(nicmene Vase 2 zkusenosti hovori jinak a ja bohuzel zde nemam zkusenosti
takze pouze tipuji). Simosy v Fabiich uz maji informaci od cidla tachometru
ale taky jsem nic nenasel. Ale je pravda, ze nektere RJ (tusim, ze zrovna
Renix v nekterych Rendlikach) maji podle najetych km a podle stavu motoru
urcite rezimy davkovani paliva a ty se prepinaji skokove. Ona davka paliva u
adaptabilnich RJ (dnes uz vsechny) vychazi z principu zabehu vyssi at uz je
to specialne naprogramovano nebo ne. Pri zabehu je spalovani jine nez u
zajeteho motoru nebo u motoru zraleho na generalku a RJ se tomu
prizspusobuje.

> Ty doby, kdy se platilo nejakymu dobremu znamemu, by dobre zabehl noveho
> Spartaka jsou davno minule :-)

To "kouzlo" proc uz dnes muzeme se syrovym motorem jet temer jak chceme aniz
bychom se na nem vyrazne podepsali (samozrejme vse ma sve meze) zatimco
zmineny Spartak by asi po 10.000km hrubeho zachazeni mel motor zraly do
srotu, se jmenuje nove materialy (tedy spise vylepsene ty stare) a
dokonalejsi technologie vyroby.

> Jinak prebytek paliva ve smesi je nutny pro spravnou funkci katalyzatoru,
> ten prebytek hori na kat. a uvadi ho na spravnou teplotu. Ony ty vstriky a
> kat neni az tak vyhodne z hlediska vykonu a spotreby, proto rada lidi kat
> vzdy po STK vyhodi ven :)

Hm, kdyby Vam neco horelo jeste v katalyzatoru tak jej muzete rovnou
vyhodit. Kdyz odstranite katalyzator dosahnete sice lepsiho vyplachu valcu
ale mel by jste i upravit RJ aby jste dosahl vyssiho vykonu nebo nizsi
spotreby. A kdyz pominu jednobodove vstrikovani tak je vstrikovani rozhodne
prinosem. Pokud kontinulani vstrikovani nad ventily, vicebodove sekvencni
nad ventily nebo prime vstrikovani do valcu naprogramujete (a odstranite
katalyzator) tak aby se neohlizelo na emise ale jelo v optimalnim pomeru
vykon/spotreba/zivotnost (nikoliv tedy tunning na vykon) urcite dosahnete
lepsich parametru nez s jakymkoliv karburatorem a nakonec ani ty emise
nebudou nijak strasne. Skoda, ze ty FSI apod. motory s primym vstrikem jsou
tak neuveritelne seskrceny kvuli emisim podle normy EURO4, myslim, ze tuneri
si musi mnout ruce co se s takovym motorem bude dat delat a to jeste kdyz uz
z vyroby jsou delany na vysokooktanovy benzin...

Pavel