Rozdil mezi EEPROM a FLASH

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 14:55:15 CET 2004

IMHO (ale opravdu jen IMHO) FLASH pameti (treba na BIOSy) jsou mazatelne po dost velkych blocich, kdezto pameti typu 24C<neco> se mazou po strankach podstatne mensich  (koukam na Atmelskou 32kB, tam je stranka 128bytes) a jeste to dohani tou cache pameti, aby to vypadalo, ze se chovaji jako RAMka.

Treba nase MCUcka maji FLASH mazatelnou po blocich 64 nebo 128 bytes a EEPROMku po bytech. Technologicky jsou obe pameti v zasade stejne, akorat granularita mazani je na te EEPROMce zadratovana jemneji. (Lehce tak dohonite absenci EEPROMek v mensich verzich tim, ze si v RAMce udelate tu cache a prepalujete ve FLASHce tu 128bytovou stranku.)

Tedy, myslim si, ze se mylite :-)

Hezky vecer,

Jirka N.