Konstrukce krokacu - Re: baterka

Petr Krc pekr
Středa Březen 17 14:24:12 CET 2004

Petr Simek wrote:
> Jak by se dal do cestiny prelozit termin 'variable reluctance motor' ?

AFAIK se v cestine uziva nazvu Reluktancni motor.
V tom motoru se pri otaceni rotoru s pomoci vhodne tvarovaneho rotoru
meni magneticky odpor mezi poly statoru a pri vhodnem buzeni tim lze
ziskat kroutici moment. Za urcitych podminek muze fungovat i jako
generator.

> Ten motor je oznaceny jako 'ctyrfazovy jednostatorovy krokovy motor
> s reakcnim rotorem' - mohl by ten 'reakcni rotor' znamenat to co se
> uvadi jako 'variable reluctance' ?

Je to docela pravdepodobne.

> Meril jsem mu inducknost a meni se, ovsem jen malo asi tak o 10% na krok.
> Ale ty kroky jsou v nem citit taky - jen malo, ale to bude mozna tim ze ma
> 120 kroku na otacku kdezto ten druhy jen 48. Nemohl by to byt nejaky
> hybrid?

To slabe 'krokovani' muze zpusobovat zbytkova remanence rotoru
nebo i to zminovane hybridni provedeni.

--
Regards
           Petr Krc