Konstrukce krokacu - Re: baterka

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:24:13 CET 2004

Zdravim vsechny.

Rozhodl jsem se ( po seznameni se s cenami rybarskych echolotu), ze nejake
podobne zarizeni
postavim sam svepomoci. Nejsem tak najivni, abych se poustel do echolotu
jako takoveho
( na moje zkusenosti prilis narocne, mozna nedostupnoost soucastek i daleko
vyssi cena), ale chtel
bych postavit zarizeni na mereni hloubky vodniho sloupce prave metodou
"echo".
Mym problemem je se rozhodnout spravnym smerem ve volbe:

1) merit IR svetlem ( vyhoda snadneho oddeleni od vody, ale vrati se neco po
urazeni 10m kalne vody?)

2) zvukem cca 20kHz (vyrobit membranu nap? z plastu, a tak vse oddelit od
vody - zatim me nenapadl snimac)

3) ultrazvukem  ( myslim, ze prodavane zdroje ( snimace)jsou 40kHz, problem
v oddeleni od vodniho prostredi)

To jsou zatim veci ktere me napadly, pricemz neznam (ani v tabulkach nemam)
rychlost sireni jednotlivych velicin ve vode a prostupnost. Ani moznost
odrazu ode dna nedokazu nejak odhadnout. Pomohli by mi jakekoli informace v
tomto oboru, prip. podobne konstrukce, jine nazory na vec.

Jo, uvazoval jsem mereni tak do 10m hloubky presnost cca 10cm.

Diky za cokoli co me posune dal k vysnenemu cily :)   prichy@volny.cz