Budoucnost a "Da vysoka skola techn. smeru v tuzemsku neco ?"

Jan Rehak Rehak
Středa Březen 17 14:31:30 CET 2004

Vazeni

Trochu prilis odbihame od technickych tematu...

Nicmene po 4.5 letech na FEL bych dodal, ze ta skola ma nulovou podporu ambici a
vlastniho uvazovani. Vetsinou tam nauci spatni lide, ale jsou jiz v tom svem vakuu
strasne dlouho a prilis dlouho jsou vzdaleni od praxe...

Tech par u kterych to neplati (cca 30%) to nezachrani, protoze osnovy a trendy
nastavuje ta hlavni osa...

Osobne se mi stalo, jak clovek, ktery hodne pise do vsech periodik a neni zadne "B" v
oboru mne temer vyhodil, protoze na vyhodnocovacim obvodu pro inkrementalni cidlo,
ktery jsem si vymyslel do pisemky jsem mel dynamicky hazard. (Nevim jak vam, ale nevim
o kolecku od mysi ktere bude davat pulsy na 1 MHz a vyse...) Ten clovek mi ho nasel,
klobouk dolu, a dal mi diky tomu jen 30% bodu z te otazky... To na mne bylo trosku
moc... Chvili jsme si porvali a ja odesel s trojkou... Kolega co tam byl predemnou to
nakreslil z pameti, dostal jednicku, absolutne nevedel co znamenaji ty obdelnicky a
laborky jsem mu odmeril ja....

Z toho vyplyva ponauceni :
Pokud zijete elektrikou a vadi vam tento typ jejiho znasilnovani a nemate dostatek
casu (napr. diky praci) nauit se to dostatecne aby jste i tak prolezli, jdete na jinou
skolu. Tam vam to znasilnovani predmetu ceskymi VS nebude tolik vadit, protoze tomu
nebudete rozumet, ale titul si treba udelate...

Za par let treba vznikne pouzitelne Bc studium a bude lepe....  Nebo treba prestanou
ceske VS ovladat ti zkameneli "AKADEMICI" skoro bych dodal "sovetskeho typu" a
postupne do vedeni pronikne vic lidi s praxi... Tech tam uci hodne a jsou to skveli
lide, to se musi nechat...

Zatim musim rici ze jsem na CVUT FD (Fakulta dopravni) mam pocit, ze jsou tam radi za
kazdeho studenta, ktery chce neco studovat, maji pochopeni, ze clovek dela i neco
jineho a nestiha uplne vse a vychazeji mi celkem vstric v ramci studijniho radu...
Jen tech vlacku je trochu moc...  :-)

Hezky Den
                                                   Jan Rehak

Email : Rehak@hw.cz