Re: Odpověď: Re: Sou?et v C - neni pro PIC jiny kompilator?

MK info
Středa Březen 17 14:28:20 CET 2004

> //
> //Skuste si srovnat registrovou strukturu 8051, PIC a Z80. Pak porovnejte
> //instrukcni sadu a nakonec se podivejte na rychlost provadeni
jednotlivych
> //instrukci. Mozna potom prestanete srovnavat nesrovnatelne.
>
> Jiste Z80 ma tech registru malo.
> Samozrejme je to CISC, ale to prece s tim nema nic spolecnyho.

Koukate se na to z ponekud zleho uhlu.
Z80 ma registrove pary, dve sady registru, ktere mezi sebou muze prepinat,
16b StackPointer a index registry - to vse je vynikajici predpoklad pro
implementaci jazyka C, respektive jeho sklopeni z jineho mikroprocesoru. Nic
z toho ale x51 nebo PIC nemaji,

Z80 ma instrukce ADD, SBC nad registrovymi pary, ma instrukce LDD, LDI,
LDDR, LDIR, CPI, CPD, CPIR, CPDR pro blokove presuny nebo prohledavani. To
vse musite na x51 a PICu resit rutinami. Z80 je mikroprocesor (a to dost
vykonny), x51 a PIC jsou mikrokontrolery primarne navrzene a urcene pro
naprosto jine pouziti.

Proto jsem psal, ze srovnavate nesrovnatelne.

> Boze, to neni valka jazyku, ale pristupu.
> Ja muzu optimalizovat neco v asm nekolik dni,
> ale proc, kdyz muzu casti, ktere nejsou
> casove kriticke pohodlne napsat ve vyssim jazyce
> a tam kde to je potreba napsat zbytek optimalizovany
> tzv. "lidskym mozkem" v asm.
> Stejne je potreba intuice, ktera pomuze rozhodnout,
> jak konkretni algoritmus zapsat a pokud ji nemam,
> tak muzu napsat stejne neforemny program i v asm.

Tahle diskuse zacala dotazem na LEPSI prekladac C pro PIC. Nezlobte se, ale
ja nepochybuji o potrebe vyssiho jazyka (a je jedno jestli to bude C,
Pascal, FLEX, JAL, MODULA, ci coko-li jineho - kazdy pouziva to co mu
vyhovuje), ani netvrdim, ze dobry program je jedine program v Asm. Parkrat
jsem tu psal, ze pouzivam C v kombinaci s asm.

Me jen jima hruza z toho, jak se chcete vrhnout do tvorby kompilatoru bez
hlubsich znalosti teorie a funkce. Skutecne se Vas nechci dotknout, neni to
nic osobniho.  Ale pokud opravdu strhnete par lidi a zacnete neco tvorit,
zacnete u studia. Pro zacatek treba jiz jednou zminovanou knihou "Algoritmy
a struktury dat" od Niklause Wirtha, je to sice suche, ale v cestine a da
Vam to dobry zaklad pro pochopeni cinnosti kompilatoru.

S pozdravem
MK

http://bazar.mcu.cz
http://www.mcu.cz