Za kolik - Vyroba PCB na Aritme 0512

AZE aze
Středa Březen 17 14:37:33 CET 2004

Pridam svou zkusenost.
1. deska cuprextitu se musi ocistit a odmastit, osvedcil se HIT,
nejlepe s vuni citronu.
2. nastrika se fotorezist, chce to trochu cviku, ale staci mala
vrstvicka a neni dobre se vracet, i kdyz to k tomu svadi, strikam tak z cca
20cm, vypada
to zdanlive skarede, ale nenecham se vyprovokovat k opravam a
hned to soupnu kvuli prachu do studene el. komory.
V teto fazi to smrdi. Necham cca 10 minut zaschnout a pak to zapnu na 40,
pokud na to specham nebo necham na druhy den.
3. Z tisku na obycejnem pauzaku nafetovanem acetonem exponuji
celou, tedy nerozbitou vybojkou RVL125, takze zadne ozonove ani UV
efekty nehrozi. Vyska asi 30cm, cas 12 minut.
4. Mezitim ve vode v misce, resp. plastovem viku asi z gramofonu (mam
vyzkousenou vysku hladiny asi 2cm) rozpustim 50 kulicek NaOH (sypu
a rychle pocitam, chce to natrenovat...). Jsou velke asi 1,32mm, kolik je
toho na vahu nevim, na krabici 0,5kg je uvedeno, ze dodava a bali DROGERIE
TRZICKY Doudleby nad Orlici. To tohoto roztoku se da bez obav na chvili
sahnout a podle toho odhadnout, ze je to ono.
5. Po expozici ponorim desku do roztoku rukou emulzi nahoru,
behem nekolika vterin se zacne uvolnovat rezist z osvetlenych ploch a pokud to
 jde pomaleji (je to zavineno chybou
pri pocitani kulicek), trva to o chvili dele a nebo to lehce pretiram vatou.
Nic pri tom uz nesmrdi. Po vyleptani (FeCl3) to znovu osvitim a dam do louhu
umyt cele nebo se to da umyt zase acetonem.
Roztok NaOH neschovavam, ale vyleju. Kdyz se necha v misce,
z NaOH se stane uhlicitan a stejne neni k nicemu a pri cene 500g NaOH
je jistejsi udelat priste novy roztok.
Daji se tak udelat i velice uzke spoje.Zadna temna komora neni treba.
Kdyz se vyvolani nepodari, rezist se odstrani a znovu nastrika.
AZE