Li-ION, Li-POL baterie vs. zivotnost - pametovy efekt

mjfox@centrum.cz mjfox
Středa Březen 17 14:37:06 CET 2004

Ja nejak nejak nechapu pane Burdo, Vas mejl (tim se Vas nechci
doknout, spis jsem jeste rozespalej), tak pro upresneni:

Definice efektivni hodnoty napeti - odpovida stejnosmernemu
napeti, ktere by zpusobilo stejne otepleni jako dany stridavy
prubeh.

Definice stredni hodnoty - predstavte si prubeh v ramci jedne
periody, plocha kterou ohranicuje z jedne strany nulova osa a z
druhe strany krivka znazornujici prubeh se musi rovnat plose,
kterou by z te druhe strany ohranicovala cara stejnosmerneho
napeti. Vzdalenost teto cary od nulove osy udava tu stredni
hodnotu.
(Neobjevuju tady Ameriku, jen se snazim odpovedet na pripadne
dotazy a nejasnosti.)

Z toho logicky meridlo s termoclankem nam urcuje efektivni
hodnotu - meri otepleni odporu, prubeh ale neni linearni, protoze
nemeri primo napeti, ale vykon. Proto je tam ta odmocnina, o
ktere psal kolega ;-)
Pro sinusovy prubeh je vztah mezi efektivni hodnotou a stredni
hodnotou znama konstanta. Pro jine prubehy jina konstanta, ktera
zavisi na tvaru daneho prubehu.

Ja si sice "kvadrator - inegrator - sqrt" nedokazu presne
predstavit, ale v principu to muze fungovat a ten clovek, co to
napsal jiste vi, co mluvi.

Co um? ide?ln? Email? V?ce na str?nk?ch: http://bonus.centrum.cz