Leskla a cerna plechovka na slunci - snad odpoved

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 14:27:29 CET 2004

On Tue, 22 Jan 2002 vicek.radek@ozjc.cpost.cz wrote:

> [...]
> Daleko vic zavisi na teplote toho povrchu. Zavislost je ale obracena takze
> pri nizkych teplotach ma skutecne nizsi vyzarovani bily povrch, ale s
> vzrustajici teplotou se hodnota vyzarovani bileho povrchu priblizuje
> cernemu. Pri teplote uz okolo 100stC je hodnota vyzarovani prakticky stejna.
> A rozdil je tedy jen v prijimanem vykonu ktery hovori ve prospech cerneho
> telesa.

> Zaver pro elektrotechniku je takovy, ze cerne chladice jsou sice efektni,
> ale naprosto zbytecne (vyrobci procesorovych chladicu to urcite take vedi -

Abych pravdu rekl tak si to myslim taky. Nicmene by mne zajimalo kde jste
cerpal podklady pro tu uvahu ze pri 100stC je vyzarovani prakticky stejne.
Ja kdysi neco podobneho hledal ale na nic konkretniho jsem nenarazil.

> skoro zadne vykonne chladice uz nejsou cernene). Dokonce pokud pouzijete
> nevhodnou barvu a silnou vrstvu muze byt vysledek jeste horsi.

Podle meho nazoru ma cerny elox jediny smysl - aby vyrobek slusne vypadal,
protoze na bilem eloxu je videt kazdy skrabanec a otlak vznikly pri vyrobe,
kdezto na cernem eloxu je to vsechno taky jen to neni videt.

Nicmene je tu jedna 'kontraindikace' - podivejte se do ceniku EZK kde maji
chladice typu CHL255.. Maji v ceniku obycejne i cerne eloxovane (BLK) a ty
eloxovane jsou drazsi, ale hlavne u nich udavaji mensi (o malo) tepelny
odpor !? Takze bud je v uvaze chyba nebo vyrobce klame a snazi se 'vylepsit'
vykon drazsiho zbozi....