MCU + DSP

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 14:36:16 CET 2004

Zdravim.

Predem pisu, ze nejsem zkusenejsi, ale zkusim to :).

Zalezi na tom, kolik to bude cele brat proudu.
Pokud totiz srazite 12 ci jeste hure 24V normalnim
linearnim stabilizatorem na 3.3V, bude to pri trochu
vetsim proudu dost topit. Stabilizator LM317T pri
300mA z 24V, ktery dava na vystupu 3V (to jsem zkousel)
se zavrit do krabice jen tak neda - vari to i bez krytu
a potrebuje to chladit, coz neni moc dobre. (Ono zbavit
se nejakych 6W bez uzitku jako tepla neni nikdy moc fajn.)

Je jasne, ze je potreba mit zdroj vhodny k ucelu
ke kteremu je urcen, tedy tlumivka a kodan na vstup zdroje
neni na skodu. Dioda, ac by se na vstupu zdala jako
ochranna proti prepolovani ma take dobrou funkci v tom,
ze nedovoli zbytku auta Vam ukrast energii z kodanu
na vstupu, kdyz se treba startuje - ten kodan radeji vetsi.

Pouziti spinaneho zdroje napr. MC33063A (33 = industry,
34 = komercni) bych videl jako velice vyhodne, uz jen
z hlediska ucinnosti a tedy i zahrivani. Navic se snizi
proud z baterie, tedy spotreba je mensi a nevytlucete tak
rychle aku - energie se u pulsniho zdroje proste vyzari
teplem jen co nezbytne musi :).
Pokud pak mate vetsi naroky na "hladkost" vystupniho napeti,
da se pouzit jeste dalsi LC clanek navic na vystup pulsniho
zdroje, nebo vyrabet napr. 6V ze 24V spinanym zdrojem a
ze 6V na 3.3V uz linearne - vhodne treba i v pripade, ze mate
napajeni 2 (jako ja posledne - 5V a 3V).
Jen pozor na pulsni zdroj, umi i neprijemne piskat, kdyz
se to neudela zrovna moc dobre :).

Sice se toho dost o ruseni v aute namluvi, ale namontoval
jsem kdysi barbarsky do jednoho stareho auta (ani bych to asi
nemel psat, ale nebyla to profi vec) obycejny 78L05,
ktery zivil AT89C2051 jako zabezpeceni. Bylo to ze 12V aku
z auta. Je tam roky a jeste se neprojevilo, ze by se spletl :).
Zadna tlumivka, dioda a kodany na vstupu 100u elyt a 100n v keramice
- zadne zazraky. Vysledek pracuje roky a co by kdo chtel za cenu
soucastek ze :))) ? Jen bych tam uz dnes dal jiste PIC, nebo vypinal
CPU bez podnetu ci cokoli jineho, protoze spoteba by byla jiste
nizsi nez jsem to takhle splacnul - ono se to nezda, ale kdyz
auto nekdy par mesicu stoji a ma to fungovat porad, kazdy mA dobry.

A ted jeste jedna vec. Urcite nemontovat do motoroveho prostoru
(pokud je to mozne), protoze jsou pak vetsi naroky na to, aby Vam
to vubec schvalili (pokud se k tomu chystate) a i logicky je to
myslim rozumne. Co se tyce montaze treba do palubky, vystacite
s rozsahem teplot -40 az 85C (i tak je to nekdy pekne sileni,
kdyz ma clovek sehnat vsechno v Industry). Jinak je v tom asi
docela zmatek, protoze nekdo ma Industry -25 az +85C a nekdo
zase Industry -40 az 85C a nekdo -40 az 85C znaci jako Automotive,
tedy je asi lepsi kouknout na konkretni udaj, ale tech -25C
by u nas melo z praktickeho hlediska stacit taky, zas takove mrazy
tu vetsinou nemame :).

Reset u CPU udelejte poradne a je-li to alespon trochu mozne,
watchdog a brown-out detektor na reset neuskodi.

Toto info je bez zaruky - nerad bych nejakou silenou limuzinu
"lepil" ze sve kapsy, kdybych to sem nenapsal :).

--
Jiri Bezstarosti