Emulace Dallas 1Wire

Ing. Zdenek Hanak jr. hanak
Středa Březen 17 12:08:15 CET 2004

At 16:40 18.10.2001 +0000, you wrote:

>On ten protokol je pomerne pomaly, cekaci doby se pocitaji na milisekundy.
>Je samozrejme mozna implementace jako jedina funkce,
>ktera si na vsechno pocka a vyplivne obsah ROM, ale z hlediska vyuziti
>procesoru je asi lepsi naprogramovat si cteni jako stavovy automat, ktery
>se vola pravidelne budto pri preruseni nebo v hlavni smycce programu. YMMV :-).
>
>Prvni varianta se da na internetu najit s vynalozenim minimalniho usili.
>
>J. Hanzal

Nesouhlasim. Protokol sice patri mezi ty pomalejsi mezi soucasnymi
podobnymi protokoly, ale v nekterych okamzicich
(bez podpory specialniho hardwaru) musi firmware reagovat v mikrosekundach.
A to plati pro rychlost 1-wire REGULAR,
pro ty rychlejsi (OVERDRIVE atd.) je treba reagovat jeste rychleji (temi se
ale asi tazatel nezabyva).
Pokud chce puvodni tazatel pouze ROMFuction ReadROM, je vhodnym resenim
skutecne stavovy stroj nebo
jednoucelova funkce. Platforma je lepsi PIC nebo AVR (z tech beznych
samozrejme). Jadro x51
muze byt na obyvyklych frekvencich (kolem 1MIPS) prakticky nepouzitelne.
Taky je dobre se zamyslet,
jestli nema dany singlechip nejakou alespon zakladni hardwarovou podporu,
ktera by realizaci
zjednodusila. Napr. nejaky vstup pro hradlovani citacu (jako ma x51), nebo
Input Capture (AVR) apod.

Z. Hanak jr.