Jak nasmerovat satelit

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 12:08:15 CET 2004

Ja to jeste nikdy nedelal, tak jen co vim.
Druzice je 38000km nad zemi - geostacionarni draha
a visi nad rovnikem. Polednik na webu pro onu druzici
jiste najdete, nebo jej vite. Svou zemepisnou polohu
take nebude problem zjistit. Takze to uz bychom se
mohli dopocitat, kam to nasmerovat, ciste
teoreticky:-). Pokud jsem uvedl neco spatne,
pak se omlouvam, jen co mam v hlave :-).

Co se tyce nastaveni, myslim ze znamy rikal, ze si
to bere na stechu i s malou televizi. Ale jsou to roky
co jsem ho naposledy videl.

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Jakub ?er?ch [mailto:serych@panska.cz]
Sent: Thursday, October 18, 2001 7:00 PM
To: !Hw-News (el. adresa)
Subject: Jak nasmerovat satelit

Dobry den,
jeden znamy koupil satelitni nesmysly na prijem nejakeho toho Ceskeho
televizniho packu. Mate nekdo poneti, jak se takova vec nasmeruje na
druzici? Mel jsem za to, ze jsem kdysi videl na interfernetu nejaky
softik, ktery ze souradnic anteny na zemi a z umisteni satelitu na
geostacionalni draze umel spocitat uhly, kam je treba nasmerovat antenu.
Pri pokusech o hledani neceho podobneho ovsem vsude narazim pouze na
reklamni stranky firem, ktere se nasmerovavanim anten zabyvaji. Jeste
podotykam, ze mu v obchode na tom prijimaci naladili ty ceske kanaly,
takze by melo stacit antenu nasmerovat a melo by to jet. Jak je slozite
v takovem pripade tu druzici najit?

					Jakub Serych

P.S. Jedna se o vikendovou praci v zapadle vesnici na jizni Morave,
takze rady, at si objedna nekterou z tech firem nejsou moc ku prospechu.