Rabbit, TINI a jine

Lubos Voros hwnews
Středa Březen 17 12:07:34 CET 2004

Ak mozem nieco doplnit na tema embedded routers from TCP/IP (EtherNet) to
RS232/485, tak mam odskusany Rabbit (robim s nim uz skoro dva roky), Tiny od
Dallasu (uplne od zaciatku) a taktiez nejake dalsie riesenia na mikrocipoch
SX a Atmel. Mozno to vyznie dost hlupo, ale zariadenia typu x51, PIC a SX s
pamatou do 4KB su len hracicky a mne v ziadnom pripade nevyhovovali. Preco?
Pravdepodobne preto, lebo mi nestacilo len hlupe routovanie z UDP na RS232
bez nejakeho slusneho managementu a hlavne mi nikdy nestacila ta pamat a
hlavne moja predstava o takejto aplikacii bola posunuta niekde vyssie (a asi
som vyrastol moc rychlo z pocitu, ze je super lebo som zvladol UDp alebo
TCP/IP). Su aj riesenia s vascimi jednocipmi od Atmel, PIC, 188 atd., ale to
je uz o niecom inom.

Ked sa objavil Rabbit tak som si objednal niekolko cipov s Realtek cipmy a
dnes sme vdaka nasmu rieseniu predali vyse 6.000 modulov, ktore mame
rozchodene s jednym, dvoma, styrmi a osmimi RS232/485 plne kompatibilnymi s
modemami a vo full duplex prevadzke do prenosovej rychlosti 900kbps na
linku. Vsetko je riadene cez jednu TCP/IP (UDP) adresu s teminalovym, http a
ftp serverom s pamatou 512KB alebo 1MB. Ako bonus to mame doplnene o
riadenie alfanumerickeho LCD displeja s max. 4x40 znakymi a dve 8 bit I/O
brany pre dalsie potreby v multiplexe alebo statickej prevadzke (napr. pre
klavesnice).

Co sa tyka Tiny modulu, tak tam som realizoval len prevodnik RS232 - TCP/IP
a nejake male aplikacie na test (takato aplikacia je aj na ich webe ako
priklad). Nejako ma to neoslovilo, lebo som presiel na Rabbit. Dokonca mi
ani nevadila Java, ktora je dost pritulna a pomerne dost dobre sa chape
(aspon mne). Velkou vyhodou tohto modulu je jeho cena a velkost. Tym, ze to
mozte vlozit do SIMM slotu, tak to je skutocne pekne riesenie.

Ospravedlnujem sa vsetkym, ktori maju pocit, ze je to asi nevhodne do tejto
konferencie, ale nemam rad ked niekto odsudi nieco co ani nevyskusal. Preto
Vam doporucujem, ze ak mate moznost si to objednat cez kreditku, tak
nevahajte. Osobne mozem len doporucit.

Bye

Lubos