PIC versus Atmel

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:04:49 CET 2004

>Jde mi o srovnani (pomer cena/vykon, prehlednost a jednoduchost psani
>programu, UART, ADC, EEPROM, RAM)

Tomu rikam pichnout do vosiho hnizda! Jednou vetou - samozrejme, ze PICy jsou lepsi, akorat priznivci Atmelu se to boji priznat :-))

Cena/vykon - procesor ve vetsine aplikaci dela prevazne jednu jedinou vec - zabiji cas. Atmely ho zabijeji mozna ponekud pomaleji, ale zase jsou o trochu levnejsi.

Prehlednost - jak prehledne si to napisete, tak to budete mit, na procesoru prilis nesejde.

Jednoduchost - srovnatelne, PICy nemaji nasobeni.

>Hodne jsem zkoumal Atmely, ted se divam i na PICy. Je v nich sice vetsi
>vyber a jsou mozna levnejsi, ale stejne se me nejak ty Atmely vic libi.

Jestli bych mohl parafrazovat tuto vetu: Jarmila sice kulha, silha, sisla, ma krivy nohy, zajeci pysk a na zadech hrb, ale stejne se mi nejak vic libi... No, proti gustu... :-)

>Rad bych slysel vyjadreni nekoho, kdo tomu rozumi :-)

Protoze brouk Pytlik neni zrejme v konferenci prihlasen, ujmu se toho sam. Pouzivam hlavne PICy s 12 a 14 bitovym jadrem, rady 12C... a 16C(F)..., nektere veci jsou u rad 17C a 18C jinak, nez je uvedeno nize.

U PICu zrejme naleznete a ocenite:
- siroky vyber integrovanych periferii: UART, SPI, I2C (multi)master i slave, USB, CAN, 8-12 bitovy A/D, analogovy komparator, paralelni slave port, casovace, 16 bitovy capture a compare, PWM 10 bitu, EEPROM, samozrejme ne vsechno najednou
- mensi spotreba jak absolutne, tak vztazeno na MIPS
- moznost pouziti hodinkoveho krystalu 32kHz i interniho ci externiho RC oscilatoru
- nevyzaduje resetovaci a watchdog obvod
- vystupni porty maji budice v obou urovnich na 20mA
- vzbuzeni ze sleep modu pri zmene urovne na 4 portech
- moznost napajet procesor napetim az 15V (16HV540)
- procesor v 8 vyvodovem pouzdru, ktery se da koupit - 12C(E)xxx
- ortogonalni instrukcni soubor (tj. vsechno jde delat se vsim)
- zdarma vyvojove prostredi, assembler, linker a knihovnik, simulator
- konference PICLIST, kde se vetsinou dovolate pomoci

U 16F87x take:
- moznost uploadovat program po seriovem portu
- ICD - moznost ladeni aplikace na urovni zdrojoveho kodu, i kdyz omezeni jsou znacna

U PICu take naleznete, ale radost z toho mit nebudete:
- pamet programu i dat v bankach, nikoliv v jedinem linearnim prostoru
- HW stack
- jediny ukazatel pro neprime adresovani
- kompilatory C jsou pomerne drahe nebo omezene k nepouzitelnosti

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-624433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/
GPS: 49deg58'28" North, 14deg 4'35" East