Rizeni krokoveho motorku

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 11:53:30 CET 2004

> Jeste bych videl jeden problem - ten jednocip by mel ridit oba motory
> X a Y , protoze jinak by se to dost tezko synchronizovalo pri
> diagonalnim pohybu. On sam musi vedet jaky pomer kroku u tech motoru
> zvolit aby vysledkem byla primka pod urcitym uhlem. Takze slozitost
> se ponekud zvysuje - u frezovani/gravirovani jeste o motor Z.
> Pro 2051cku docela makacka ...

Nevidel by som to tak strasne, to s tou synchronizaciou. Uvazujme:

Dva identicke systemy na baze 51+Eprom, spolocny taktovaci signal (t.j. nie
krystal, ale intregovany oscilator). Potom by pri vhodnej implementacii
mohlo fungovat nasledovne:
1) Nastavenie pohybovych dat (pre zvoleny druh interpolacie)
2) Start (ja to mam spravene cez seriovu linku - RS232, na nej su ako Slave
zavesene viacere jednotky). Kazda  z jednotiek dostane v rovnakom okamziku
priakz na start, cize rozbeh je v rovnakom case a ostatne veci su otazkou
programu a citaca, ak budu data identicke, jednotky by mali ist synchronne.

Mam tak navrhnuty roboticky system a zatial mi to chodi.

Matus Straka