Prumerny proud u spinane zateze

Josef Nechvil josef.nechvil
Středa Březen 17 11:51:52 CET 2004

> Pokud muzete dat bocnik tak na nem snimat napeti umerne proudu, zesilovat
> a invertovat na IO1 a pak pres odpor proudove napajet ten RC clanek.
> Na nem by pak melo byt napeti umerne proudu. (Tedy pokud jsem se nesekl).

Rekl bych, ze OZ vubec neni treba. Ten bocnik ma jiste hodne malou hodnotu
(rad. 0.5 ohm) a tak se chova jako pomerne tvrdy zdroj napeti
a tak jej neni treba oddelovat (pomozi OZ). Podle me staci
z bocniku vest nejaky odpor (rad. 1 kohm) na nejaky kondenzator (rad 100 nF).
Druhy vyvod kondiku na zem (tj. zapojeni dolni propuste).
Na kondiku se pak nameri stredni hodnota proudu. Protoze
to budes merit integrovanym AD prevodnikem, ktery ma sam o sobe
velky vstupni odpor, tak muzes ten kondik rovnou pripojit k AD.
Ty hodnoty soucastek jsou pouze orientacni. Zalezi na prubehu
proudu a na frekvenci.
Nejlepsi je se podivat osciloskopem, zda takto vyhlazene napeti
staci a kdyz ne, tak zvetsit odpor nebo kapacitu kondiku.

Ten OZ by byl treba pouze na pripadne zesileni napeti na kondenzatoru,
kdyby hodnota bocniku byla jeste mensi.

Josef