Mereni napeti

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:51:50 CET 2004

On Thu, 29 Jun 2000 rkanovsky@csas.cz wrote:

> [...]
> jse, ze bude lepsi najit pricinu, nez pak resit problem s odchodem cele
> elektroniky. Cely system je sice spis mechanicka zalezitost nez
> elektronicka, ale prece jen sehnat novou elektroniku by asi chvili trvalo.
> Dalsi proble je, ze vpripade spicky dochazi k vymazani pameti procesoru a
> jeho resetu, takze se neda spetne zjistit co se stalo. Bohuzel se nam
> nepodarilo ani zjistit za jakych okolnosti ke spicce dochazi. NAvic se mi
> nelibi doba trvani spicky, delka spicky je 3 - 5 sekund, coz nemuze byt
> zrejme zpusobeno zapinanim a vypinani rele a motoru.

3-5 sekund bych videl na nejaky rozbeh motoru. Nemuze tam byt nekde
mizerny kontakt na nule nebo tak ? Pri rozbehu motoru tece vetsi proud,
na tom odporu kontaktu (nebo spatne dotazeneho sroubku) se vytvori
velky ubytek napeti a na motoru pak uz nula neni nula.

> To sice jo, ale tady jsou kabely dobre pristupne. Vsechny jsou zkontrolovane
> a v poradku. Na zaklade konzultaci s technikem, ktery drive ten zazrak
> udrzoval mam predstavu jak problem hledat - to on mi poradil to mereni
> napeti. Urcite je tam toziz zavislost na stavu snimacu, ale bez mereni to
> nejsem schopen zjistit.

V nejake skolni laborce vybrat takove ty ruckove zapisovace :-) Delaly se
i osmikanalove, staci jen cekat a doufat ze pisatko nevyschne :-)
Ale vazne - ja myslim ze nejaky pevodnik pripojitelny k PC by se dal
koupit - treba u Papoucha . Pokud to chcete levne, tak musite stavet.

|                             petrsi@jcu.cz                              |