Mereni napeti

Petr Simek petrsi
Středa Březen 17 11:51:50 CET 2004

On Thu, 29 Jun 2000 rkanovsky@csas.cz wrote:

> Merene napeti se pohybuje bezne v rozsahu 0,5 - 15 V, ale v nekterych
> okamzicich se na cidle objevi az 100 V (napeti, kterte se nikde v obvodech
> nevyskytuje). Bohuzel cidlo a elektronika to nerozchodi a odejde do
> soucastkoveho nebe. Bohuzel se mi nedari najit pricinu narustu napeti. Vse
> se zda v poradku, takze mi nezbyva nic jineho, nez merit napeti a
> kontrolovat stav zarizeni pomoci vestavene diagnostiky.

BTW - proc potrebujete merit napeti kdyz vite ze Vam tam litaji spicky ?
Pokud mate jistotu, tak nejspis pochazi zvenku nebo jsou tam nejake zemni
bludne proudy. Kazdopadne - pokud ty cidla meri napetove a maji aspon
malou 'tvrdost' mozna by stacilo na ty konce vedeni pripojit transily
treba na 30V, nejaky odpor sice maji ale snad ne zas tak moc velky aby
ovlivnily to mereni.

Jen pro zajimavost - doma mam po baraku rozvedena cidla na mereni teploty
B511N (prevodnik teplota/proud) vse spojene do bedny ktera ridi kohouty
u radiatoru. Vse bez problemu. Na chalupe podobny system ale pro rizeni
kolektoru se choval podivne - neustale velke vykyvy mereneho signalu,
obcas to odprasklo cidlo. Vyresil jsem to tak ze jsem do serie dal
k cidlum i u merice R100 , k cidlu pak jeste paralalene C100n a zenerku
na 18V a k merici paralelne C100M . Cidla uz neodchazi a ten C100M
temer odstranil to 'vlneni' (stridavou slozku proudu).

Tedy zaver - nekdy je mozna jednodussi problem vyresit pridavnou
ochranou nez najit pricinu - 'toho ducha'. Protoze kdyz uz jsou kabely ve
zdi, tak se to blbe hleda :-)

|                             petrsi@jcu.cz                              |