Prijem DCF

Ing. Vladimír Andìl vaelektronik
Středa Březen 17 11:51:30 CET 2004

V tomto pripade bych nebyl takovy optimista. Na velmi dlouhych vlnach je
uroven atmosferickeho sumu cca 85 az 90 dB nad tepelnym sumem. Kvalitni
feritka delky 15 cm ma zisk cca -85 dB, takze atmosfericky sum se dostane na
(nebo i nad) uroven sumu vstupu prijimace. Ta dratova antena by sice
fungovala, ale daleko snadneji se do ni kapacitne nachyta bordel z blizkych
vedeni, nez induktivne do feritky. Pred casem chteli rozhlasaci DCF prijimac
do prenosoveho vozu a melo to chodit s prutovou antenou. Chodilo to jen
venku a daleko od vseho. Zlata feritka. Kdyz uz vetsi antenu, tak ramovou.
Ale stejne to nema cenu. Kde nam to nechodilo s feritkou, tam to neslo
vubec. A nebylo to slabym signalem, ale silnym rusenim. Na to mam prijimac s
vystupem na sluchatka a chodim a posloucham, kam by se dala antena umistit.
Mohu zapujcit.

Andel

> S tim bych souhlasil, nejlepsi zesilovac je vzdycky antena ;-). Optimalni
bude >asi dlouhy drat natazeny treba mezi dvema stromy, jako se to delalo
driv, v >zacatcich vysilani rozhlasu. IMHO je to navic pokus s minimalnimi
naklady ...