Prijem DCF

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 11:51:30 CET 2004

To se jednalo o korekce mezi svetovym casem (UTC) odvozenym z zprumerovaneho
casu vybranych atomovych hodin a astronomickym casem odvozenym z otaceni
Zeme. Ona se ta Zem jaxi coura a aby v tom nebyl bordel, vklada se do UTC
cca 2x za 3 roky prestupna vterina. A aby to meli astronomove jednodussi, je
v kodu DCF misto pro kod, ktery udava rozdil mezi UTC a astronomickym casem
v desetinach sekundy. Jenze DCF ho nevysila, mela by ho  vysilat anglicka
MSF na 60 KHz a snad i svycarska HGB na 75 KHz. Stanice HGB je u nas vcelku
slysitelna, i kdyz o dost slabsi nez DCF. MSF je daleko a je slaba. Kod
vyhodnotit sice jde, ale musi na to byt lepsi prijimac a dobre podminky.
Hlavne ten prijimac nesmi byt ladeny krystalem 77,5 KHz, ale musi mit
frekvencni syntezu. Nase nejstarsi verze hodin DCF1R to umela, ted uz do
toho taky davame krystaly.
                                                                Andel