Formica

Stepan Husek husek
Středa Březen 17 11:54:33 CET 2004

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. p??e:

> Nazdar vespolek,
> Mam problemy s vystupem z formiky. Pokud si davam delat tistaky
> profesionalne a pouzivam vystup pres Gerber a Excellon, je vse v poradku.
> Jeden mistni tiskar mi nabidnul vykresleni filmu pro prototypy a jine
> bastly. Vytvoril jsem vystupni soubor v post scriptu a v PCX a ani jedno
> nedokazal precist. Potom jsem udelal ---.PRN. pro laser tiskarnu a tam mi to
> nabidlo ulozit komprimovany / nekomp. soubor. Ulozil jsem ho jako
> komprimovany ( vejde se na disketu, a taky to neslo. Proto mam 2 dotazy:
> [...]

Ja pouzivam nasledujici postup:
- Pouzivam Formicu 4.2 (tedy verzi pro DOS)
- nakreslim desku a vygeneruju soubor *.PS pomoci driveru POSTSCRIPT,
	predpokladam, ze tady se nemuzeme lisit (leda ze byste mel
	stary driver, ale to nepredpokladam)
- je tam jedna finta - musi se nastavit vnitrni prumer pajecich bodu,
	v Driver Parameters hodnota Hole Diameter
- na prohlizeni mam GSWIEW, melo by to byt free:
	http://www.cs.wisc.edu/~ghost/gsview/
- predlohy vyrabim v jednom grafickem studiu, kde mi to na osvitovce
	udelaji za pomerne laciny peniz a na pockani
- potize s verzemi a variantami jsou, ale zatim se mi nepodarilo
zjistit,
	v cem. Napr. podklady pro clanky do A Radia v redakci v podstate
	z nicim neprecetli (snad ten PCX a jeste se to muselo
	prebarvovat), takze to tam nosim na papire vytisnute na tiskarne
	a oni to skenuji :-(
- ptal jsem se i u autoru, ale na nic jsme neprisli
- pokud tou kompresi tisku myslite parametr Compression v polozce Driver
	Parameters, tak to ja pouzivam standardne. Otazkou je, cim ten
	tiskar prohlizi ten soubor na laserovku - nejake programy asi
	existuji, ale ta komprese tu by tu mohla vadit. Navic mi ale neni
	jasne, jak z takovych dat chce vyrabet predlohu DPS.

Mozna by bylo zajimave zkusit vyrobit par Postscriptu z uznych programu
a porovnat je. Tipuju, ze nejkritictejsi bude hlavicka souboru.
Pokud jste z Prahy ci blizkeho okoli, muzu vam dat tip na to studio,
asi spis soukrome mimo konferenci. Mne by zajimaly vase zkusenosti
s profi deskami.

Stepan Husek
shusek@post.cz