Zdroj pro spro spinane zdroje

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody

From: Petr Simek <petrsi@jcu.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Thursday, August 03, 2000 1:14 PM
Subject: Re: Zdroj pro spro spinane zdroje

> [...]
> uvazovat ze z trafa se ve skutecnosti odebira proud jen ve spicce periody
> a tedy je mnohem vetsi nez ten stredni a tedy i ubytky na i vinuti
> jsou vetsi nez pri odebirani proudu odporovou zatezi. Z toho dostanete
> max napeti na trafu pri max zatizeni a po odecteni ubytku na kondech mate
> minimalni hodnoty vystupniho napeti pri maximalnim zatizeni. Jenze pri
> minimalnim zatizeni nebudou tak velke ubytky na Ri, zmensi se o malo i
> ubytky na diodach takze misto minimalnich 20ti voltu muzete mit na kondech
> klidne pres 30V - zalezi hlavne na tvrdosti trafa jak velky rozkmit mate.

To je pravda a to uz by mohl ten MOSFET pekne odskakat. Baterce je vesmes
jedno, z jakeho napeti se nabiji (vezme si jen co potrebuje). MOSFETY nejsou
z hlediska velikosti napeti, ktere pousteji take nikterak narocne, takze me
napada jedno mozne reseni - co misto zenerky pouzit mezi Vcc 20-30V a
napajecim pinem MC34063A stabilizator na rekneme 15 nebo 18V ? Obvod by si
mlaskal ze ma stabilni napajeni a MOSFET za nim by byl vcelku ochranen - co
vy na to ? Bude to fungovat ? Jak se bude 7815 nebo 7818 chovat, kdyz bude
napajen z vedeni , na kterem bude patrne nejake to pulzni ruseni ?