Trocha zemedelstvi

Vaclav Kadoun wendy
Středa Březen 17 11:50:49 CET 2004

Zdravim,

byl jsem pozadan o konstrukci merice vlhkosti obili...
videl jsem na vlastni oci dva pristroje slouzici k tomuto ucelu:

prvni, stary cca 30 let, z DDR, analogovy, obili se musi namlit na mlynku
a pak nasypat do zkusebni nadobky, ktera ma v sobe dve elektrody, zmeri se
teplota a nastavi se na jednom potenciometru, druhym se otaci, az
vestavene ruckove meridlo ukazuje nulu, pak se na stupnici potenciometru
precte vysledna vlhkost.

druhy - digitalni, kam se dovnitr nasypalo CELE zrni, bez mleti a
pristroj ukazal vlhkost. Pry ma vsak presnost cca 2%, coz je malo, protoze
vlhkost je treba merit na cca 0,1%

Ptam se tedy, nedelal jste-li nekdo neco takoveho, nebo neznate princip,
na jakem ty pristoje funguji ?? V prvnim pripade se mozna jedna o mereni
odporu ??? V druhem bych tipoval snad na ultrazvuk....

Diky,

S pozdravem

Vaclav Kadoun