Rizeni krokoveho motorku

Straka Matus magpie
Středa Březen 17 11:53:28 CET 2004

> Preto sa zlepsi
>
> Takze postupnou zmenou lze 'protlacit' vice proudu nezli skokovou?
>
> J. Hanzal

To je myslim chybna intepretacia. Mozno som sa ja zle vyjadril. Predstavme
si nasledujucu situaciu:

1) plny krok (unipolarne napajanie)
pri zmene polohy rotora o jeden krok je sila ktora posobi na rotor dana
velkostou prudu pretekajuceho vinutim a vzdialenostou rotora od tohoto
vinutia. V pripade posunu o 1 krok je ta vzdialenost 1 krok. nech je ta sila
nejaka.

2) polovicny krok
v pripade posunu o pol kroku (uvazujme napr. z "polovice kroku" na "koniec
kroku") sila ina, pretoze prud je rovnaky ako predtym ale
vzdialenos rotor - vinutie mensia, teda myslim, ze sila posobiaca na rotor
je vacsia.

Hm, a cim vacsia sila, tym vacsi moment.

Mne sa to aspon tak zda, ze to tak funguje. Keby to tak nebolo, muselo by
platit, ze ak pri plnom koku je max. frekvencia napr. 400 Hz, tak pri
polovicnom kroku je 800 Hz. Lenze z vlastnej skusenosti viem, ze pri
polovicnom kroku sa da ist az do 1200 Hz. Co si neviem inak vysvetlit ako
posunom momentovej krivky smerom nahor, co je vlastne zvysenie momentu.

Matus Straka