89C2051+ IR control + synchro v konstrukci p. Netopila ?

zoodiskus@mbox.vol.cz zoodiskus
Středa Březen 17 11:53:01 CET 2004

Se zájmem jsem nahledl do zapojení stmivace svetel od p. Netopila a musím rici, ze me konstrukce inspirovala
a po doplneni o RS485 ji zaradim do sve "domaci automatizace".

Mam dotaz k reseni obvodu synchronizace s siti 230V.

Zda se mi, ze v zvolenem obvodu je pouzit zbytecne maly vstupni odpor a spotreba obvodu je tim padem
zbytece velka, jde vsak pouze o muj dojem a rab bych jej podlozil matematickym modelem.

Otazky:
Jaky je mat. model obvodu ?
Jak velky odpor R1 a R2 nejlepe zvolit ?
Jaka bude spotreba obvodu ?
V jakem case t dojde k zmene stavu na vstupu MPU (t0=cas pruchodu sitoveho napeti 0 ) nebo pri jakem napeti v siti se obvod sepne ?

Popis obvodu:

Tranzistor rekneme BC546, na B pres odpor R1 privedeno sitove napeti 230V, E uzemen, na C pres odpor R2 privedeno napajeci napeti procesoru +5V.
C primo budi vstup procesoru AT89C2051.
Podle pana Netopila R1=47k 0.5W a R2=1k.

Dekuji.