89C2051+ IR control + synchro v konstrukci p. Netopila ?

k.kral@post.cz k.kral
Středa Březen 17 11:53:01 CET 2004

Asi mate pravdu pouzity obvod pro detekci pruchodu 0 ma i na muj vkus ponekud vysoke energeticke naroky a maly izolacni odpor.

Pokud budete pouzivat stejnou konstrukci jako pan Netopil doporucuji detekovat pruchod 0 na sekundaru napajeciho trafa :-) !?

Pokud hodlate zarizeni napajet z RS485 a napajeci cast vynechat bude nalezeni jednoduche detekce pruchodu 0 asi problem.

Pro ucely \"stmivace\" rizeneho MPU by detektor mel umet:

detekovat pruchod 0 s max 5% chybou tj. prepnout na log 1 pokud napeti v 1/2vlne presahne cca 35V,
mit minimalni spotrebu, obvod je v provozu i kdyz je svetlo vypnute a spotrebovava energii (pri spotrebe 0.5W je rocni spotreba > 4kW/hod),
splnovat nejake rozumne naroky na oddeleni 230V od drahe elektroniky (absence \"topicich\" odporu atd.), zvlaste vhodne pri rizeni pres datovou sbernici,
byt sestaven z minima soucastek o co nejmensim objemu (snazit se vyhnout prevodnim trafum, apod.)

Pokud nekoho z vas napada nejake rozumne reseni rad se priucim.

Prave me napadlo toto resení, upozornuji, nevim zda by to vubec fungovalo. Uvitam kazdy nazor na navrhovane reseni.

AT89C2051 ma na vstupech P1.0 a P1.1 pripojen komparator, ktery nastavuje P3.6 na log 1 pokud je vyssi napeti ma P1.0.
Co pripojit AIN1 na nulak a AIN0 pres odpor 20M na fazi, ciste teoreticky by na P3.6 mela byt log 1 po dobu kladne 1/2 periody a
logicka 0 po dobu zaporne 1/2 periody. Spotreba toho celeho by mela byt zanedbatelna a diky pouziti 2ks odporu 10M i izolacni odpor a bezpecnost zarizeni dostatecna. Rychlost a presnost vice nez vyhovujici.
Snad by to fungovalo bez ohnedu na pouzity zpusob napajeni MPU.
Pri pouziti MPU bez integrovaneho komparatoru by mel stacit OZ treba LM308 napajeni +5V, snad.

Tak co je to uplne blbe a nepouzitelne ???

S pozdravem

K.Kral

 Aktualni zpravodajstvi?
 *** http://NAJDI.TO