Nekolik dotazu

Lubos Voros lubosv
Středa Březen 17 11:52:55 CET 2004

To jsme si asi spatne rozumely, tim TV monitorem jsem myslel bezny TV
prijmac s video a audio vstupem.

O to je to jednoduchsie. Video composit a audio separatne pustite do
monitora priamo, nepotrebujete separaciu na RGB, co u mna bolo potrebne lebo
zobrazovanie som mal len prostrednictvom RGB vstupov na LCD displeji. Vy to
mate jednoduchsie.

Optika pouzit nejde. Je nutne vyuzit stavajici vedeni. Slo by pouzit
prepinani jednotivych audio signalu pomoci analogoveho multiplexeru ? Pokud
jo, jaka musi byt prepinaci frekvence, aby byl audio signal pouzitelny ?

Co je to stavajici vedeni? UPT, COAX, Telefonny kabel? Sirka prenosoveho
pasma je zavisla hlavne na kvalite toho kabla.
Co sa tyka analogoveho multiplexu, tak to neako dost dobre nechapem.
Potrebujete prenasat sucasne viacej kanalov alebo len jeden. Rieseni je
niekolko, ale ak chcete prenasat viacero analogovych kanalov bez
digitalizacie, tak sa mi najvodnejsia /aj cenovo/ verzia pozdava asi
modulacia na viacero kanalov ako to pouziva kablova televizia. Je to
jednoduche a komponenty su bezne dostupne /mozte pouzit aj komponenty pre
rozvod kablovej televizie/. Je len potrebne vyriesit na druhej strane
ladenie na jednotlive kanaly, t.j. multituner pre potrebny pocet kanalov.
Dalsou moznostou je pouzit A/D prevodnik a multiplexovat to a odosielat na
druhu stranu, kde je proces presne opacny. Demultiplexing a prevod D/A.
Burr-Brown na vela takychto prevodnikov. Jeden moj znamy robil takto prenos
S-PDIF z CD prehravaca s digitalnym vystupom, kde boli len dva kanaly
/stereo/. Je to vsak mozne aplikovat na 20 kanalov po UTP CAT5 kably.  Je
potrebne si dat pozor na buffering, lebo je velmi obtiazne zabezpecit
vzajomnu sinchronizaciu vysielania a prijimania. Ale je to mozne riesit. Ale
toto su uz High-End riesenia, co pre Vas asi nieje aktualne.

Ne ze by se mi chtel kupovat cely tank, ale jak to tam je udelane ?
Je to jen horni a dolni propust, nebo neco vic ?. Pri pokusnem mereni na
spektralnim analyzatoru jsme zjistili, ze velka cast ruchu lezi v hovorovem
pasmu. Takze filtry nestaci. Mozna by bylůo reseni pouzit parametricky
equalizer a tim stahnout jednotlive rusici frekvence na minimum, ale pri
spektru, v jakem se ruseni vyskytuje je to vicemene nerealne (a hlavne
silene slozite a drahe)

Ten tak nemusite kupovat kvoli intercomu, len som Vam chcel pomoct, kde
viem, ze to bolo riesene.