LAN cez seriovu linku

Kollar Pavol pali
Středa Březen 17 11:44:16 CET 2004

Celkom dobra pripomienka ... Ale co robi repeater v klasickom Ethernete -
prijme signal z jedneho portu a vysle ho do dalsich. Tuto ulohy by prave
mohol robit pocitac, ktory by z jedneho portu prijal packety (nie signal) a
poslal ho do druheho portu. Naozaj je to trochu iny sposob, na vyssej urovni
(datova, nie fyzicka). Ale mozno su moje mienky chybne ...

Uz som chcel vyuzit aj priame pripojenie na Ethernet (zatial len studujem a
hladam). Samotne packety su celkom slusne prenositelne, problem robi tzv.
link signal (kazdych 16ms 100ns dlzka). Ma vsak inu amplitudu a pri pulznom
rezime prevadzky si neviem predstavit, ako rozlisit co je link signal a co
je packet, aby som to na druhej strane vedel dekodovat (infra-led maju
celkom dobru sirku pasma takze 10MHz by zvladli).

Nevie niekto zohnat IEEE802.3 specifikaciu, hlavne physical layer. Odkazy
typu server IEEE organizacie neprichadzaju do uvahy, nemam niekolko 100 USD
navyse na tuto normu (vsetko je samozrejme platene :((( . Pripadne ako
vypnut "link test integrity" na nejakej sietovej karte, a akej?

Dik. Pali