LAN cez seriovu linku

Kollar Pavol pali
Středa Březen 17 11:44:16 CET 2004

sorry za neskoru odpoved. Skusame s kolegom cokolvek ako sa dostat na Inet
bez telekom. poplatkov. On je radioamater a chceme vyuzivat radiove
amaterske pasmo - to je prva moznost. Je dobra, lebo nepotrebujes priamu
viditelnost, zase aj nevyhodna prave kvoli radiovemu prenosu a vzajomnemu
ruseniu.
2. moznost je infra prepoj. Robili sme nejake pokusy (kvoli vacsej
spolahlivosti sme signalom z RS232 klucovali VCO, na druhej strane sme to
dekodovali fazovym zavesom. Dokazali sme ist az na 115 kb (sem tam nejaka
chyba bez nejakych dalsich nastavovani a vyladzovani). Otazka je dosah, ale
nechceme na tom stravit mladost pred tym, ako zistime ze seriova linka je
nanic. Hlavna nevyhoda je, ze potrebujes priamu viditelnost na providera.
Preto sme uvazovali - ak by sa dala dosiahnut po seriovej linke podobna
topologia ako na Ethernete (koax), tak mozes od seba ist ku 1. kamosovi, od
neho potom k dalsiemu, a dalsiemu az sa nakoniec dostanes na providera bez
toho aby si ho musel vidiet. A vsetci pritom by mali Inet.

W95 napr. ma "prime propojeni kabelem", kde sa viem po seriovej linke
pripojit na iny pocitac. Ak by som sa z toho druheho vedel pripojit cez
dalsi ser. port na treti a zabezpecit aby sa TCP/IP packety preroutovali,
tak by som sa tymto protokolom dokazal dostat z 1. PC na 3. PC. A o to mi
ide, ci je takato moznost to posielat dalej (nejaky jednocip by asi nebol
velmi vhodny, pretoze by sa musel vymyslat novy protol, naviazat to na
browser a pod :( ).

Ma niekto nejaky napad?