EEG

Pavel Krejci student xkrejcip
Středa Březen 17 11:42:01 CET 2004

Zdravim

> Elektrody na hlavu ano, trochu elektricky vodive vazeliny muze prijit velmi
> vhod, a pokud hlavu dosud pokryvaji vlasy, tak pripadne i ziletka.
>
> Trochu zesilit - no, tady to asi bude chtit vice nez jen trochu,
> diferencialni zesilovac by urcite nebyl na skodu (50Hz je vsudypritomnych),
> stejne jako dolni propust.
Pokud to chcete jen pro pokusy, doporucuji spojit obe usi
(uznavam, ze krokous docela boli, ale snad najdete neco
lepsiho - male elektrody) a to brat jako referenci, pak snimat
na obou spancich (tam snad moc vlasu neni) diferencialne.
To spojeni usi ma stejnou funkci jako koncetinova elekroda
u EKG (tam je to tusim leva noha).
Dalsi vec je, ze uroven EEG je cca jednotky az desikty mikroV
takze s tim zesilovacem opatrne. Samozrejme vse by melo byt
dobre stinene. S tou dolni propusti ... myslim, ze sirka pasma
EEG zesilovacu je vetsi nez 50Hz, ale rozhodne pokud to
budete zpracovavat pocitacove, muzete pouzit adaptivni filtraci,
offline urcite, online to bude mozna chtit vypotit trochu toho
programatorskeho sadla.
Jo pri te adaptivni filtraci - pokud pouzijete estimacni algoritmus a
50Hz si budete generovat sam, muze se stat, ze to nemusi fungovat
dobre, pokud ujede sit. Pak je dobre dat tam trafo a ze sekundaru
vzorkovat tu padesatku a pouzit ji jako vstup do toho algoritmu.

Snad jsem neodradil