Odpocet casu

Ota Kehar OKEHAR
Středa Březen 17 11:42:01 CET 2004

> Jsem zacatecnikem v programovani 51.Chtel bych realizovat
> minutky, tzn nastavit cas,  minuty:sekundy a po spusteni
> odpocitavat ubehnuty cas do 0. Dynamicke zobrazovani na
> 4-mistnem LED displeji, blikani dvojic cisel pro nastavovani
> mam vyreseno. Nevim jak resit odpocitavani casu?
> Diky za radu, eventuelne komentovanou rutinu.

Jedno z reseni by bylo, ze by se ty minuty:sekundy prevedly z BCD kodu
na binarni cislo (CISLO), odecetla se 1 (dec CISLO) a zpet by se
prevedly na BCD cislo ve tvaru minuty:sekundy.
Je to ponekud komplikovane reseni, pri pricitani by to bylo
jednodussi, ale me zadne jine nyni nenapada. Toto reseni jsem pouzil,
kdyz jsem potreboval pricitat nebo odecitat nejakou konstantu od
promenne a funguje to. Mozna ze bych, pokud bude zajem, nejakou
rutinu mohl najit.
                                                Ota  Kehar

> Zdenyk Kobylka,
> http://freeweb.coco.cz/Elektro
> email:zdeko@seznam.cz
> ICQ:32371574

   Ota  Kehar - student FEL           E-Mail: okehar@students.zcu.cz
              - astronom amater                OtasK@email.cz
Faculty of Electrical Engineering   HomePage: (Astronomicky koutek)
  University of West Bohemia              http://home.zcu.cz/~okehar/