Ultrazvuk trosku jinak

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pondělí Červen 14 23:36:08 CEST 2004

Mám. Nejen s doma bastleným sonarem, ale i s profi jednotkami od
Polaroidu.
Skutečně to není tak úplně triviální, protože tvar a materiál překážky
dělá s výsledky divy. Mně osobně se nejvíc osvědčilo více sonarů (každý
z nich má úhel asi tak 30 stupňů), protože je to rychlejší než otáčet
servo. Pokud se robot pohybuje, tak i malá změna polohy může znamenat
zásadní změnu naměřených výsledků. V případě stěny asi ne, ale takový
pohozený plyšový Alf, to je lahůdka.

Ale existuje spousta možností jak to vylepšit, jak vytvářet "mapu" atd.
Ale nevím, jestli je ideální o tom debatovat zde. Na pandora.cz existuje
česká konference o robotech a robotice a asi by bylo dobré přesunout
debatu do toho mail-listu. Ten čte i fůra jiných lidí, kteří mají s
roboty a sonary daleko větší zkušenosti než já a třeba přispějí nějakou
radou.

Zdraví PavelK

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz] On Behalf Of Pirklik
Sent: Monday, June 14, 2004 10:59 PM
To: [HWnews]
Subject: Re: Ultrazvuk trosku jinak

Dik za odpoved. Tyhle myslenky me taky napadly. Mozna zkusim neco s tim
servem, jeste uvidim.
Mam to pro mobilniho robota. Mate nejaky zkusenosti v teto oblasti  a
se snimanim ruznych scen? Dik.

Pavel Kořenský wrote:

No, buď těch sonarů můžete mít víc a nebo můžete mít jeden a otáčet s

ním může třeba modelářské servo nebo krokový motor. Výsledkem bude

"mapa" odrazů.

Přeji hodně štěstí při vyhodnocování povrchů s různým tvarem a různou

odrazivostí. Není to tak triviální, jak to na první pohled vypadá.

Alespoň v robotice ne.

Zdraví PavelK