indikator dechu a tepu

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Pátek Červenec 9 21:38:53 CEST 2004

On Fri, 9 Jul 2004, [windows-1250] Saša 'Viky' Svobodová wrote:

> Zdravím,
>
> já si myslím že to bude jenom snímač dechu. Dýchání a oběh spolu úzce souvisí
> a pokud selže jedno, druhé  se do pár okamžiků také zhroutí. Však jsou obě
> funkce řízeny z center v prodloužené míše.

To je dobry postreh.

> A snímání si myslím že funguje tak, že děťátko má jistou hmotnost, při
> inspiriu se jeho hmotnost zvýší o hmotnost vdechnutého vzduchu. Při exspiriu
> se zase sníží. Také se mění rozměry hrudníčku.

Coz se nam vzajemne rusi. Zmena hmotnosti by platila ve vakuu, ale
Archimeduv Zakon plati i v plynech; to o co se mi zvetsi objem pri
vdechnuti, o tolik mne nadlehcuje vzduch zvenku.

Tam bude neco jinyho. Nejspis uz nekym drive zminena kineticka energie
pohybu pri dychani.

> Pokud bude podložka obsahovat piezo element a nebo nějaký poměrový
> snímač hmotnosti, dá se podle změn určit zda děťátko dýchá nebo ne.
> Případně zda se vrtí :-)
>
>  Snímátí tepu takto si myslím nepůjde, na zádech není kde. Možná v poloze na
> bříšku že by to šlo snímat z aorty abdominalis, ale kdo položí napucnuté mimčo
> na bříško tak není rodič ale nelida ...  Jediné řešení "bezdrátového" snímání
> tepu vidím v použití citlivého mikrofonu a velice úzkého filtru za tím.

Taky by to mozna slo mikrovlnami. Neco jako Doppleruv radar na snimani
pohybu srdce.

>    Snad už se mi to podaří procpat do konfery ... Posílám to sai tak po
> milionté O:-)

Povedlo se :)

Daląí informace o konferenci Hw-list