Signalizace vybijeni aku

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Srpen 20 13:36:44 CEST 2004

Jirka wrote:

> Velmi podobne mam udelanou vybijecku na tuzkove aku (kazdy clanek je
> pres Schottky diodu pripojen na paralelni kombinaci odporu 1R a zarovky
> tusim na 1,2 - 1,5V). Funguje to dobre, svit ke konci nemusite resit
> (vybijeci krivka je tam uz velmi strma, proste pockate jeste chvilku po
> zhasnuti :-) ) a dioda svym prahovym napetim zajistuje nemoznost vybiti
> aku pod rekneme prave tech 0,2 - 0,3V.

Ne to ne!!! to je moc malo. Nevybijejte nikdy aku pod 0,8-0,9V. Mnohem
lepsi je reseni s klasickou teslackou vykonovou diodou KY7xx, ktera uz
pri par mA ma ubytek 1V (ktery se vsak se zvysujicim proudem jiz nijak
vyrazne nezvysuje). Staci 2cm odporoveho dratu, ta dioda a pouzdro an
jeden clanek. Dioda sice velmi topi, uz se mi i jednou sama odpajela,
ale ona to prezije, vzdyt je to tesla.

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemu*že obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!

Daląí informace o konferenci Hw-list