Signalizace vybijeni aku

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Srpen 20 13:22:17 CEST 2004

Jiri Foldyna napsal(a):

> prilis zeslozitilo a prodrazilo adapter ? Jako plan B mam zarovku 1,2V/0,22A
> misto odporu, ale je to nouzovka, protoze zarovky jsou sklenene a tedy
> haklive na drsnejsi zachazeni. Navic nevim, jestli bude svitit az do napeti
> 0,2-0,3 V...

Velmi podobne mam udelanou vybijecku na tuzkove aku (kazdy clanek je
pres Schottky diodu pripojen na paralelni kombinaci odporu 1R a zarovky
tusim na 1,2 - 1,5V). Funguje to dobre, svit ke konci nemusite resit
(vybijeci krivka je tam uz velmi strma, proste pockate jeste chvilku po
zhasnuti :-) ) a dioda svym prahovym napetim zajistuje nemoznost vybiti
aku pod rekneme prave tech 0,2 - 0,3V.

Neni prece problem zarovky mechanicky ochranit (ja mam zarovky s
dratovymi vyvody cca velikosti LED prum. 5, mozna ani to ne).

--
Jirka