Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Pátek Březen 29 23:57:34 CET 2024

Já jsem u té DCF musel řešit i ty fázové posuny, co v noci způsobuje
vektorové sčítání přízemní a prostorové vlny. Pak taky to, že když
oscilátor s obyč. krystalem a bez termostatu ujel třeba kvůli průvanu,
při časové konstantě půl hodiny to ujelo klidně i o periodu, než se to
podařilo doladit. Takže přijímaný kmitočet se sleduje s kratší časovou
konstantou a na to je navázaná softwarová PLL na nižším kmitočtu.
Umožňuje to rozladění až +-6 period bez ztráty synchronizace.

Problém je, když pak začnete řešit takovéhle detaily, složitost programu
docela narůstá.

Anděl