BOSE WAVE radio

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pátek Březen 29 22:12:01 CET 2024

Vzhledem k našemu věku už toho moc nepoznáme, jako za mladejch let,
jenom líbí víc/míň, řešíme srozumitelnost v naší počínající nedoslýchavosti.

Teslácké repráky byly ve skutečnosti takový nižší Hi.End, rebrandovaly
se pro Lenco (i teslácké gramofony). V dnešní době lze i prastaré
ARN6604 pokládat už za lepší Hi-End. Výškáče Tesla ale moc neuměla, na
tu dnešní bídu se to však jeví jako zázrak.

Vypsal jsem důvody proč třípásmo do hiendu nepatří. Třípásmo se dělalo
vždycky jenom z ekonomických důvodů, že se nechtělo použít drahý repráky
(velká hedvábná kalota je prostě drahá), tak se použili 3 levnější a
vymyslel se k tomu i marketingový důvod že dvoupásmovým chybí oktáva - a
dělaly se i tak, nechali prostor pro bedny drahé jak auto.

Moje hiendová dvoupásmová bedna 30L z devadesátek má -3dB na 43Hz, -10
na 27 (je to dané bassreflexem vzadu, počítá se i se zdí 37cm daleko) a
níž bych fakt nešel kvůli Dopplerovi, pod 40Hz je lepší použít
subwoofer, ten jsem si neudělal, zůstaly mi někde jen výpočty, no oženil
jsem se a bylo to vyřešeno.

To že dnes lidi považují malé boxíky za hiend, je dané jen tím že
neslyšeli hrát nic lepšího. Vy jste prozřel tím že jste slyšel lepší. No
ještě jste neslyšel ty ještě lepší.

Na rovinu, už se to pak porovnává čím dál hůř, zjistíte to jen tak, že z
lepších slyšíte najednou "utopený" nástroj co jste dřív neslyšel
(vylovit to umí i třeba ono BBE) no a řádový rozdíl v ceně...

Nejlepší jsou bedny nultého řádu, právě pro jejich impulsní vlastnosti -
tj deskové ozvučnice.

Ke zvuku nástroje se přidává zvuk reprobedny... A není to ono.