BOSE WAVE radio

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Březen 29 14:19:07 CET 2024

Budu citovat:  " dvoupásmové reprosoustavy jsou ochuzeny o spodní oktávy,
ale vynikají v přednesu středního pásma. třípásmové reprosoustavy jsou
schopny přenosu všech základních kmitočtů, jdou ale velmi těžko rozdělit a
zfázovat"

Ono to nejde takhle jednoduše prohlásit , že  3 pásmové boxy špatně.
Záleží, co se člověku líbí a jak to vnímá a hlavně záleží na tom, jak
kvalitně třeba ten třípásmový box udělaný, výhybky atd..
V levné cenové kategorii - tak do 10-15 tisíc Kč ano, to raději
dvoupásmové. Třípásmové v této laciné kategorii nemají obvykle  jednotlivé
měniče dobře sladěny a nemusí mít tudíž dobrou kmitočtovou charakteristiku.
A jsou tam být hluchá místa nebo prostě jen útlumy na určitých kmitočtech.
Ale pokud je třípásmo dobře udělané, vždycky to bude hrát líp. Zejména
nízké kmitočty , myslím tím
Já jsem doma míval černé regálovky od JBL   HDI1600. Hrálo to parádně.
Alespoň jsem si to myslel, dokud nepřišlo nějaké srovnání.
 Kamarád stěhoval  a "zbyly" mu staré české  1FP06767.  Neměl je kam dát,
byly dlouho u mě v garáži. O je kdysi získal ze studia rozhlasu po drátě u
nás v Klatovech, když se to rušilo.
Jednou jsem je vzal domů a zkusil jak to hraje. I naprosto hluchej člověk,
jako jsem já poznal, že je to opravdu někde jinde, že se něco děje.  Muzika
byla rázem příjemná, zjevila se basa v plné parádě. To, co jsem nikdy na ty
JBL neslyšel se najednou objevilo na poměrně starých boxech - 3
pásmových!!!   A  když i manželka prohlásila, že to hraje o  lépe než moje
JBL a byla s to o mnoho větší boxy strpět v obývačce.  JBL-ka šla do světa.
Já říkám, že objem ničím nenahradíš, v mé velké obývačce prostě ty velké
boxy hrají nepoměrně lépe.  Popravdě , nechápu, proč se ty HDI1600 stále
prodávají za takový peníze, podle mě je to jen hodně předražený "etalon"
který těží ze jména značky...