BOSE WAVE radio

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pátek Březen 29 13:22:19 CET 2024


To je normální, v HiEndu je doporučeno používat pouze 2pásma a 
kmitočtově níže posazený výškáč, kde dělící kmitočet už ani trochu 
nezasahuje do kmiročtů které mají vliv na prostorové slyšení (viz HRTF). 
Třípásmo propadne vždycky.

Ten test je jak s 3D tiskárnama, kde vyhraje Průša. Pokud o 3D 
uvažujete, mrkněte na tuhle:
https://kingroon.com/collections/kingroon-3d-printer/products/kingroon-kp3s-pro-v2-with-klipper-firmware
.... jsem odbočil

Bedna by měla mít korigovaný fázový posuv nejen toho filtru, ale i podle 
vzdálenosti repráků v bedně - to ale ani velmi drahé bedny často nemají, 
pro ně je důležité jak je to naleštěné a jak z toho vypadne sinus.

Studiové bedny počítají s tím že fázovou korekci dělá někdo jiný (dělá 
ji zvukař podle celkové sestavy a rozmístění beden), takže tu je tam 
potřeba mít, nejde to bez toho.
https://sound-au.com/pcmm.htm

Ty digitální korekce jsou šité na konkrétní repráčky a krabičku (korekce 
dopplera počítá s výchylkou), takže ano, bude to hrát celkem dobře (viz 
JBL GO2). Při komplexnějším testu ale propadnou, nebudou mít potřebný výkon.

Nejjednodušší test je pustit to na plný kule, nesmí to řvát a musíte s 
1m vzdáleným společníkem mluvit nezvýšeným hlassem - a rozumět si.


Pokud je potřeba aparát ztišit, abyste si rozuměli, tak je to špatný aparát
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
.... nebo jste si pustili komprimovaný zvuk.

Pusťe si fakt hodně nahlas ABBU z CD (fakt ne z PC ani FLAC) a v 
dramatických pasážích mluvte do toho jejich bohatého zvuku zpěvu, 
ztišíte, neztišíte?


Tož asi tak..



Martin Záruba napsal(a):
>
> Byl jsem kdysi na předváděčce, kde profesionální hudebníci měli 
> posoudit tři reprodukční zařízení (ne jen reprobedny), které samořejmě 
> neviděli a říct, která jim připadá, že hraje nejvěrněji. Byla to 
> třípásmová reprobedna v nejvyšší amatérské kategorii, velká 
> dvoupásmová studiová bedna a malá dvoupásmová bedna s elektrostatickým 
> výškovým reproduktorem a digitálním zesilovačem.
>
> Všichni posoudili jako nejlepší tu malou, pak studiovou a nejhorší 
> byla ta "nejkvalitnější" třípásmová.
>
> Důvod byl následující: U třípásmové bedny docházelo k natáčení fáze 
> při přechodu mezi reproduktory. U studiové byl tento efekt mnohem 
> menší a především měla obrovský hloubkový reproduktor. Malá 
> dvoupásmová elektronická sice pohybovala významně malou membránou, aby 
> vůbec hrála, jenže zesilovač kompenzoval doplerův jev, který tak 
> vznikal. Úplně nejlépe pak to bylo vidět na signálu, který z 
> jednotlivých beden snímal měřící mikrofon. Z té digitální byl na 
> výstupu mikrofonu signál téměř shodný.
>
> Samozřejmě lineární zkreslení zesilovače bylo zanedbatelné.
>
> Při buzení sinusovým signálem byly rozdíly až na natáčení fáze malé, 
> ale při komplexním signálu doplerův jev vytvářel součtové a rozdílové 
> složky, které tam nepatřily. A ten udigitální nebyl. Proto ta "čistota"
>
>

------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: lsh.vcf
Type: text/x-vcard
Size: 4 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240329/1e4c0f51/attachment.vcf>


Další informace o konferenci Hw-list