[OT] problem na aliexpress

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Pátek Březen 29 13:47:42 CET 2024


Nevím jak v Číně funguje ten jejich socialismus, jestli ten pokrok 
dělají spíš firmy, nebo je to nějak centrálně řízené. Ale u nás co se 
týká energetiky, nevidím nějaké aspoň světýlko na konci tunelu.
Když už nám úspěšně klesla cena energií, kdejaký jouda na to nabalil 
další poplatky (za distribuci, na solární barony a nevím co ještě) a 
výsledkem je, že v zimě, když mi náhodou odešlo něco málo do sítě, 
platili 1,50 za KWh a teď už je to pod korunu. Při tom když elektřinu 
kupuju, cenu okolo 6 Kč/KWh určují ostatní poplatky a jestli je silovka 
za korumu, nebo za nulu, se v tom příliš neprojeví.
Nevím, jak to je u firem (velkoodběratelů), ale mám dojem, že podobně a 
říkalo se, že je to ještě horší.

Jenže takhle to jednak lidi nemotivuje k šetření, ale u solárů je i dost 
jedno, jestli přebytky dávám do sítě, nebo je vůbec nevyužiju. Navíc po 
masivní propagaci solárů se začalo říkat, že solárníci dělají v síti 
bordel a že ostatní na ně musejí doplácet. V síti chybí akumulace a bez 
ní se dál nehneme. Soláry pokrývají v ročním průměru 6% spotřeby (což je 
50% ve špičkovém výkonu) a mohly by až přes 20%, jenže to by se musely 
stavět přečerpávačky (je pro ně vytipováno 6 míst a návratnost mají 7-10 
let) souběžně s rozvojem solárů. Nechce je stavět jen ČEZ, ale chtějí do 
toho zatáhnout soukromý kapitál. Mimo to jsou bateriové systémy, které 
jsou levnější než litium a mohlo by to být řešení třeba pro komunitní 
centra, nebo pro podnikání v akumulaci. Jenže se tím taky nikdo 
nezabývá. To může dělat jen ČEZ, který si za energii, co jde do baterek, 
ty další poplatky neúčtuje. Protože jinak by nefungovaly ani 
přečerpávačky, co už máme. V roce 2021 měli schvalovat zákon o 
akumulaci, ale neschválili ho. Prý se báli, že se to bude zneužívat a 
nastane bateriový boom. Třeba proto se nestaví ani ty další 
přečerpávačky, které by ce facto nepatřily ČEZu.

Podobné problémy se ale řeší nejen u nás, ale i v okolních zemích. Asi 
že je všude něco jako u nás ČEZ, s kterým nikdo nehne. Elektromobilita 
bude něco podobného. Není na to připravená síť, je málo nabíječek. Pokud 
někdo neukončí tenhle monopol ČEZu a nezavede rovná pravidla pro 
podnikání v energetice, nikam se nehneme. Tohle mají nejspíš v Číně 
vyřešené sice asi direktivně, ale funguje to.
Anděl


Dne 28.03.2024 v 18:07 jozem na volny.cz napsal(a):
> Zdravím
>
> Čína se nám mění před očima. Tohle je novinka, ale není divu. Jsou o 
> pěkný kus dál. Mohou si dovolit na to začít šlapat. Měl jsem teď 
> možnost něco málo pochytit. Letěli jsme na Zéland a zpět s 
> mezipřistáními v Bei Jingu, kde jsme měli vždy celý den. Takže pár 
> základních pamětihodností plus courání po Hutongu. Frmol odpovídající 
> městu s 24 miliony obyvatel. Dva pruhy tam, dva pruhy zpět plus 
> samostatné pruhy pro všemožná dvoukolá pohybovadla. A naprosto čistý 
> vzduch. Nepochopitelně. Dopracoval jsem se k cílenému hledání 
> spalováků a byla to docela fuška. Vše dvou až tříkolové s motorem bylo 
> na baterky. Jen tu a tam projela dospělá mašina na benzín. Mezi auty 
> tu a tam jedno. Na výpadovce kus za městem se poměr změnil na tři 
> baterková na jeden spalovák. To má logiku. Hodně trolejbusů, taxíky 
> jednotně baterkové a hlavně propracovaný systém metra. A k němu 
> navigační aplikace. Porovnání s Evropou, kde blbneme s násilně 
> protlačovanou elektromobilitou, snad ani není možné.
> V zapadlém bufetu, kde byli krom nás jen místní, mluvila obsluha 
> slušně anglicky. A ne v jednom. Všude, kam jsme vlezli. Schválně míjím 
> nadnárodní řetězce nebo turistické restaurace. Rád pokecám s místními. 
> Číňan má výhodu a díky ní ne a ne pochopit, jak je možné, že v Evropě 
> se zlomkem jejich počtu lidí je spousta státečků, které ani nejsou 
> vidět na mapě a v každém se mluví jinak. A anglicky, jak obvykle 
> konstatovali ...
> Čína vyrostla a brzy budeme my kopírovat jejich průmyslové vzory. 
> Bohužel. Vyrůst ze zaostalé agrární země v průmyslovou velmoc jsme jim 
> umožnili my a teď se bez jejich výroby nehneme. Poslední hřebík do 
> rakve jsou soláry, které odjinud nedovezeme a elektromobilita, jak 
> ukázal poslední autosalon.
>
> Zeman
>
>
> Dne 28. 3. 2024 10:00 napsal uživatel Jindrich Fucik <fulda na seznam.cz>:
>
>     Zdar,
>
>     dnes mi dorazil zajímavej mail z aliexpress. V minulosti jsem si
>     koupil
>     přívěsek na klíče ve tvaru pneumatiky (k nerozeznání od tohoto:
>     https://vi.aliexpress.com/item/1005005892288594.html )
>     Zdá se, že jim někdo začal šlapat na vnímání autorských práv.
>
>     Pro pobavení, nový model:
>     https://vi.aliexpress.com/item/1005005453563375.html
>
>     Tak jenom, že mne to překvapilo a pokud to někoho zajímá, tak
>     nechávám i
>     origo email:
>
>
>     -------- Přeposlaná zpráva --------
>     Předmět: Customer Notification regarding Potential Problematic
>     Product
>     Purchased
>     Od: AliExpress <safetyprotection na aliexpress.com>
>
>     Dear Customer,
>     Order No.: ***
>
>     We hope this message finds you well.
>
>     Your satisfaction is of the utmost importance to us, and we strive to
>     ensure that the products available on our platform meet corresponding
>     standards.
>
>     We have identified a potential non-compliance issue with a recent
>     product you have purchased.
>     Product Name:"Cartoon Creative Fashion Tyre Keychain Automobile
>     Bicycles
>     Schoolbag Backpack Keychain Pendent Ornament Accessories Keychain"
>     Cause for the potential problem: Intellectual Property Infringements
>
>
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>     Hw-list na list.hw.cz
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240329/b7857b77/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list