<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Nevím jak v Číně funguje ten jejich
      socialismus, jestli ten pokrok dělají spíš firmy, nebo je to nějak
      centrálně řízené. Ale u nás co se týká energetiky, nevidím nějaké
      aspoň světýlko na konci tunelu.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Když už nám úspěšně klesla cena
      energií, kdejaký jouda na to nabalil další poplatky (za
      distribuci, na solární barony a nevím co ještě) a výsledkem je, že
      v zimě, když mi náhodou odešlo něco málo do sítě, platili 1,50 za
      KWh a teď už je to pod korunu. Při tom když elektřinu kupuju, cenu
      okolo 6 Kč/KWh určují ostatní poplatky a jestli je silovka za
      korumu, nebo za nulu, se v tom příliš neprojeví. </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Nevím, jak to je u firem
      (velkoodběratelů), ale mám dojem, že podobně a říkalo se, že je to
      ještě horší. </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Jenže takhle to jednak lidi nemotivuje
      k šetření, ale u solárů je i dost jedno, jestli přebytky dávám do
      sítě, nebo je vůbec nevyužiju. Navíc po masivní propagaci solárů
      se začalo říkat, že solárníci dělají v síti bordel a že ostatní na
      ně musejí doplácet. V síti chybí akumulace a bez ní se dál
      nehneme. Soláry pokrývají v ročním průměru 6% spotřeby (což je 50%
      ve špičkovém výkonu) a mohly by až přes 20%, jenže to by se musely
      stavět přečerpávačky (je pro ně vytipováno 6 míst a návratnost
      mají 7-10 let) souběžně s rozvojem solárů. Nechce je stavět jen
      ČEZ, ale chtějí do toho zatáhnout soukromý kapitál. Mimo to jsou
      bateriové systémy, které jsou levnější než litium a mohlo by to
      být řešení třeba pro komunitní centra, nebo pro podnikání v
      akumulaci. Jenže se tím taky nikdo nezabývá. To může dělat jen
      ČEZ, který si za energii, co jde do baterek, ty další poplatky
      neúčtuje. Protože jinak by nefungovaly ani přečerpávačky, co už
      máme. V roce 2021 měli schvalovat zákon o akumulaci, ale
      neschválili ho. Prý se báli, že se to bude zneužívat a nastane
      bateriový boom. Třeba proto se nestaví ani ty další přečerpávačky,
      které by ce facto nepatřily ČEZu.<br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Podobné problémy se ale řeší nejen u
      nás, ale i v okolních zemích. Asi že je všude něco jako u nás ČEZ,
      s kterým nikdo nehne. Elektromobilita bude něco podobného. Není na
      to připravená síť, je málo nabíječek. Pokud někdo neukončí tenhle
      monopol ČEZu a nezavede rovná pravidla pro podnikání v energetice,
      nikam se nehneme. Tohle mají nejspíš v Číně vyřešené sice asi
      direktivně, ale funguje to.   </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Anděl  <br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 28.03.2024 v 18:07 <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:jozem@volny.cz">jozem@volny.cz</a>
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:df49f196-60d7-486f-aa6a-3e1a14b3e3a3@email.android.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="auto">
        <div>Zdravím</div>
        <div dir="auto"><br>
        </div>
        <div dir="auto">Čína se nám mění před očima. Tohle je novinka,
          ale není divu. Jsou o pěkný kus dál. Mohou si dovolit na to
          začít šlapat. Měl jsem teď možnost něco málo pochytit. Letěli
          jsme na Zéland a zpět s mezipřistáními v Bei Jingu, kde jsme
          měli vždy celý den. Takže pár základních pamětihodností plus
          courání po Hutongu. Frmol odpovídající městu s 24 miliony
          obyvatel. Dva pruhy tam, dva pruhy zpět plus samostatné pruhy
          pro všemožná dvoukolá pohybovadla. A naprosto čistý vzduch.
          Nepochopitelně. Dopracoval jsem se k cílenému hledání
          spalováků a byla to docela fuška. Vše dvou až tříkolové s
          motorem bylo na baterky. Jen tu a tam projela dospělá mašina
          na benzín. Mezi auty tu a tam jedno. Na výpadovce kus za
          městem se poměr změnil na tři baterková na jeden spalovák. To
          má logiku. Hodně trolejbusů, taxíky jednotně baterkové a
          hlavně propracovaný systém metra. A k němu navigační aplikace.
          Porovnání s Evropou, kde blbneme s násilně protlačovanou
          elektromobilitou, snad ani není možné. </div>
        <div dir="auto">V zapadlém bufetu, kde byli krom nás jen místní,
          mluvila obsluha slušně anglicky. A ne v jednom. Všude, kam
          jsme vlezli. Schválně míjím nadnárodní řetězce nebo turistické
          restaurace. Rád pokecám s místními. Číňan má výhodu a díky ní
          ne a ne pochopit, jak je možné, že v Evropě se zlomkem jejich
          počtu lidí je spousta státečků, které ani nejsou vidět na mapě
          a v každém se mluví jinak. A anglicky, jak obvykle
          konstatovali ...</div>
        <div dir="auto">Čína vyrostla a brzy budeme my kopírovat jejich
          průmyslové vzory. Bohužel. Vyrůst ze zaostalé agrární země v
          průmyslovou velmoc jsme jim umožnili my a teď se bez jejich
          výroby nehneme. Poslední hřebík do rakve jsou soláry, které
          odjinud nedovezeme a elektromobilita, jak ukázal poslední
          autosalon.</div>
        <div dir="auto"><br>
        </div>
        <div dir="auto">Zeman</div>
        <div dir="auto"><br>
          <div class="gmail_extra" dir="auto"><br>
            <div class="gmail_quote">Dne 28. 3. 2024 10:00 napsal
              uživatel Jindrich Fucik <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:fulda@seznam.cz"><fulda@seznam.cz></a>:<br
                type="attribution">
              <blockquote class="quote"
style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
                <p dir="ltr">Zdar,
                  <br>
                  <br>
                  dnes mi dorazil zajímavej mail z aliexpress. V
                  minulosti jsem si koupil <br>
                  přívěsek na klíče ve tvaru pneumatiky (k nerozeznání
                  od tohoto: <br>
                  <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://vi.aliexpress.com/item/1005005892288594.html">https://vi.aliexpress.com/item/1005005892288594.html</a> )
                  <br>
                  Zdá se, že jim někdo začal šlapat na vnímání
                  autorských práv.
                  <br>
                  <br>
                  Pro pobavení, nový model: <br>
                  <a class="moz-txt-link-freetext" href="https://vi.aliexpress.com/item/1005005453563375.html">https://vi.aliexpress.com/item/1005005453563375.html</a>
                  <br>
                  <br>
                  Tak jenom, že mne to překvapilo a pokud to někoho
                  zajímá, tak nechávám i <br>
                  origo email:
                  <br>
                  <br>
                  <br>
                  -------- Přeposlaná zpráva --------
                  <br>
                  Předmět: Customer Notification regarding Potential
                  Problematic Product <br>
                  Purchased
                  <br>
                  Od: AliExpress <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:safetyprotection@aliexpress.com"><safetyprotection@aliexpress.com></a>
                  <br>
                  <br>
                  Dear Customer,
                  <br>
                  Order No.: ***
                  <br>
                  <br>
                  We hope this message finds you well.
                  <br>
                  <br>
                  Your satisfaction is of the utmost importance to us,
                  and we strive to <br>
                  ensure that the products available on our platform
                  meet corresponding <br>
                  standards.
                  <br>
                  <br>
                  We have identified a potential non-compliance issue
                  with a recent <br>
                  product you have purchased.
                  <br>
                  Product Name:"Cartoon Creative Fashion Tyre Keychain
                  Automobile Bicycles <br>
                  Schoolbag Backpack Keychain Pendent Ornament
                  Accessories Keychain"
                  <br>
                  Cause for the potential problem: Intellectual Property
                  Infringements
                  <br>
                  <br>
                  <br>
                  _______________________________________________
                  <br>
                  HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
                  <br>
                  <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
                  <br>
                  <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
                  <br>
                </p>
              </blockquote>
            </div>
            <br>
          </div>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>