<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">Nevím jak v Číně funguje ten jejich
socialismus, jestli ten pokrok dělají spíš firmy, nebo je to nějak
centrálně řízené. Ale u nás co se týká energetiky, nevidím nějaké
aspoň světýlko na konci tunelu.</div>
<div class="moz-cite-prefix">Když už nám úspěšně klesla cena
energií, kdejaký jouda na to nabalil další poplatky (za
distribuci, na solární barony a nevím co ještě) a výsledkem je, že
v zimě, když mi náhodou odešlo něco málo do sítě, platili 1,50 za
KWh a teď už je to pod korunu. Při tom když elektřinu kupuju, cenu
okolo 6 Kč/KWh určují ostatní poplatky a jestli je silovka za
korumu, nebo za nulu, se v tom příliš neprojeví. </div>
<div class="moz-cite-prefix">Nevím, jak to je u firem
(velkoodběratelů), ale mám dojem, že podobně a říkalo se, že je to
ještě horší. </div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Jenže takhle to jednak lidi nemotivuje
k šetření, ale u solárů je i dost jedno, jestli přebytky dávám do
sítě, nebo je vůbec nevyužiju. Navíc po masivní propagaci solárů
se začalo říkat, že solárníci dělají v síti bordel a že ostatní na
ně musejí doplácet. V síti chybí akumulace a bez ní se dál
nehneme. Soláry pokrývají v ročním průměru 6% spotřeby (což je 50%
ve špičkovém výkonu) a mohly by až přes 20%, jenže to by se musely
stavět přečerpávačky (je pro ně vytipováno 6 míst a návratnost
mají 7-10 let) souběžně s rozvojem solárů. Nechce je stavět jen
ČEZ, ale chtějí do toho zatáhnout soukromý kapitál. Mimo to jsou
bateriové systémy, které jsou levnější než litium a mohlo by to
být řešení třeba pro komunitní centra, nebo pro podnikání v
akumulaci. Jenže se tím taky nikdo nezabývá. To může dělat jen
ČEZ, který si za energii, co jde do baterek, ty další poplatky
neúčtuje. Protože jinak by nefungovaly ani přečerpávačky, co už
máme. V roce 2021 měli schvalovat zákon o akumulaci, ale
neschválili ho. Prý se báli, že se to bude zneužívat a nastane
bateriový boom. Třeba proto se nestaví ani ty další přečerpávačky,
které by ce facto nepatřily ČEZu.<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Podobné problémy se ale řeší nejen u
nás, ale i v okolních zemích. Asi že je všude něco jako u nás ČEZ,
s kterým nikdo nehne. Elektromobilita bude něco podobného. Není na
to připravená síť, je málo nabíječek. Pokud někdo neukončí tenhle
monopol ČEZu a nezavede rovná pravidla pro podnikání v energetice,
nikam se nehneme. Tohle mají nejspíš v Číně vyřešené sice asi
direktivně, ale funguje to. </div>
<div class="moz-cite-prefix">Anděl <br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 28.03.2024 v 18:07 <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:jozem@volny.cz">jozem@volny.cz</a>
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:df49f196-60d7-486f-aa6a-3e1a14b3e3a3@email.android.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="auto">
<div>Zdravím</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Čína se nám mění před očima. Tohle je novinka,
ale není divu. Jsou o pěkný kus dál. Mohou si dovolit na to
začít šlapat. Měl jsem teď možnost něco málo pochytit. Letěli
jsme na Zéland a zpět s mezipřistáními v Bei Jingu, kde jsme
měli vždy celý den. Takže pár základních pamětihodností plus
courání po Hutongu. Frmol odpovídající městu s 24 miliony
obyvatel. Dva pruhy tam, dva pruhy zpět plus samostatné pruhy
pro všemožná dvoukolá pohybovadla. A naprosto čistý vzduch.
Nepochopitelně. Dopracoval jsem se k cílenému hledání
spalováků a byla to docela fuška. Vše dvou až tříkolové s
motorem bylo na baterky. Jen tu a tam projela dospělá mašina
na benzín. Mezi auty tu a tam jedno. Na výpadovce kus za
městem se poměr změnil na tři baterková na jeden spalovák. To
má logiku. Hodně trolejbusů, taxíky jednotně baterkové a
hlavně propracovaný systém metra. A k němu navigační aplikace.
Porovnání s Evropou, kde blbneme s násilně protlačovanou
elektromobilitou, snad ani není možné. </div>
<div dir="auto">V zapadlém bufetu, kde byli krom nás jen místní,
mluvila obsluha slušně anglicky. A ne v jednom. Všude, kam
jsme vlezli. Schválně míjím nadnárodní řetězce nebo turistické
restaurace. Rád pokecám s místními. Číňan má výhodu a díky ní
ne a ne pochopit, jak je možné, že v Evropě se zlomkem jejich
počtu lidí je spousta státečků, které ani nejsou vidět na mapě
a v každém se mluví jinak. A anglicky, jak obvykle
konstatovali ...</div>
<div dir="auto">Čína vyrostla a brzy budeme my kopírovat jejich
průmyslové vzory. Bohužel. Vyrůst ze zaostalé agrární země v
průmyslovou velmoc jsme jim umožnili my a teď se bez jejich
výroby nehneme. Poslední hřebík do rakve jsou soláry, které
odjinud nedovezeme a elektromobilita, jak ukázal poslední
autosalon.</div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Zeman</div>
<div dir="auto"><br>
<div class="gmail_extra" dir="auto"><br>
<div class="gmail_quote">Dne 28. 3. 2024 10:00 napsal
uživatel Jindrich Fucik <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:fulda@seznam.cz"><fulda@seznam.cz></a>:<br
type="attribution">
<blockquote class="quote"
style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<p dir="ltr">Zdar,
<br>
<br>
dnes mi dorazil zajímavej mail z aliexpress. V
minulosti jsem si koupil <br>
přívěsek na klíče ve tvaru pneumatiky (k nerozeznání
od tohoto: <br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://vi.aliexpress.com/item/1005005892288594.html">https://vi.aliexpress.com/item/1005005892288594.html</a> )
<br>
Zdá se, že jim někdo začal šlapat na vnímání
autorských práv.
<br>
<br>
Pro pobavení, nový model: <br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://vi.aliexpress.com/item/1005005453563375.html">https://vi.aliexpress.com/item/1005005453563375.html</a>
<br>
<br>
Tak jenom, že mne to překvapilo a pokud to někoho
zajímá, tak nechávám i <br>
origo email:
<br>
<br>
<br>
-------- Přeposlaná zpráva --------
<br>
Předmět: Customer Notification regarding Potential
Problematic Product <br>
Purchased
<br>
Od: AliExpress <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:safetyprotection@aliexpress.com"><safetyprotection@aliexpress.com></a>
<br>
<br>
Dear Customer,
<br>
Order No.: ***
<br>
<br>
We hope this message finds you well.
<br>
<br>
Your satisfaction is of the utmost importance to us,
and we strive to <br>
ensure that the products available on our platform
meet corresponding <br>
standards.
<br>
<br>
We have identified a potential non-compliance issue
with a recent <br>
product you have purchased.
<br>
Product Name:"Cartoon Creative Fashion Tyre Keychain
Automobile Bicycles <br>
Schoolbag Backpack Keychain Pendent Ornament
Accessories Keychain"
<br>
Cause for the potential problem: Intellectual Property
Infringements
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________
<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
<br>
</p>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
</div>
</div>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>