BOSE WAVE radio

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Čtvrtek Březen 28 16:14:36 CET 2024

Jasně, najednou slyšíte i nástroje, o kterých jste ani netušil že tam
jsou utopené v pozadí ostatních.

BBE je obvod, který koriguje přechodové děje a jiné nedostatky
reproduktoru, v podstatě tak nějak kompromisně pár parametry se nastaví
"univerzální zlepšovadlo".  Moderní verze v minisystémech jsou nastavené
podle vlastností reprosoustav, kdy ty bedny hrají skoro jako z hiendu.

Většinou to pomůže, ale nesmí se to přehnat, doporučuji kousek ubrat od
toho kdy se vám to začne hodně líbit - aby zvuk neunavoval. Dá se to
poznat podle zvuku typu "časového znamení" - nesmí na začátku lupnout s
hlasitějším písknutím. Sluchátkový výstup se může stát neposlouchatelný,
záleží odkud se bere.

Basy lze nastavit úpravou kapacit, je to analogový šváb
https://media.digikey.com/pdf/Data%20Sheets/Rohm%20PDFs/BA3884F,%20S.pdf

Vyzkoušejte, uvidíte, totiž 2 kompresory za sebou nemusí dělat dobrotu.
Důležité je - zvuk nesmí unavovat, hlasitě nesmí působit že to "řve",
jen je to prostě hlasitý.

Není to obvod, jako Aural Exciter, ten pracuje jinak, ale oba tak nějak
mohou pomoci k lepšímu vjemu a mohou pracovat současně.

Dá se to BBE použít na detekci starších typů subliminals, ale musíte i
trochu vědět co máte slyšet. Novější subliminals jsou už schované úplně
jinak.

Kdysi jsem viděl mapu kmitočtů na vyvolání nálad a různých stavů, byl to
rozdíl i v desetinách Hz. Bostonské divadlo si tak před 20-25 lety
zavedlo repráky na vyvolávání nálad, ale už jsem to nedohledal, stal se
z toho mezitím strategický vojenský materiál.